153583

جوانگرایی بهترین برنامه مدرس خیابانی برای اداره وزارت صمت است

دنیای معدن - نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس از جوانگرایی و حمایت از تشکل‌های کارگری به عنوان بهترین برنامه مدرس خیابانی جهت اداره وزارت صنعت، معدن و تجارت یاد کرد.

به گزارش دنیای معدن، علی بابایی کارنامی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه 22مردادماه) مجلس شورای اسلامی به عنوان نماینده موافق در خصوص برنامه‌های حسین مدرس خیابانی برای اداره وزارت صنعت، معدن و تجارت خطاب به نمایندگان مخالف گفت: حرف‌های شما صحیح است اما چرا مدرس خیابانی باید در این زمینه پاسخ دهد آن هم در شرایطی که دارای سوابق روشن در حوزه صنعت است، چرا باید پاسخگوی ادوار هشتم، نهم و دهم مجلس شورای اسلامی باشد.

نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مدرس خیابانی نیابد امروز در مورد سیاست‌های کلان اقتصادی پاسخ دهد، شما سوال از رئیس جمهور را مطرح کردید، چرا وی را به گرو گرفته‌اید.

وی تصریح کرد: مدرس خیابانی از ابتدای فعالیتش به عنوان سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت از تشکل‌های کارگری، کارفرمایی و اتاق بازرگانی حمایت کرده و پیوسته پای کار صنعت بوده است. وی طرفدار واردات صفر نیست ضمن این که مباحث تراز تجاری در کشور مهم است.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: وزیر صنعت، معدن و تجارت باید پاسخگوی مشکلات حوزه صنعت باشد اما مدرس خیابانی هنوز وزیر نشده است و امروز از جایگاه حقیقی به ما پاسخ داده و از فردا که چنانچه انتخاب شود به عنوان وزیر این وزارتخانه باید پاسخگو باشد.

بابایی کارنامی خطاب به نمایندگان مجلس خاطر نشان کرد: اشتباه نکنید ما زمان نداریم و حتی اگر یک روز یا یک ساعت وزارت صنعت، معدن و تجارت بدون متولی بماند خیانت است، آن هم در شرایطی که ما این دغدغه را داریم ضمن اینکه مخالف تورم و اشرافی‌گری هستیم.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم خطاب به نمایندگان مجلس اظهار کرد: اگر صنعت خودرو و فولاد دارای مشکل است باید به این نکته توجه کنیم که مافیای آنها کسانی هستند که از بیرون شما را مدیریت می‌کنند و برای ارائه سند خودرو و فعالیت‌های ایران خودرو تلاش می‌کردند.

وی افزود: ما مجلس یازدهم هستیم و برای ما مردم و تفکرات و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب مهم است که فرمودند تعامل و کار کارشناسی در وزارتخانه‌ها امروز برای ما مهم است.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: جوانگرایی از شعارهای مهم مدرس خیابانی است ضمن اینکه دو رئیس کمیسیون صنایع و معادن و اقتصادی برنامه‌های وی را تأیید کردند بنابراین چنانچه به عنوان وزیر انتخاب شود در آینده می‌توانیم حرف‌هایی برای گفتن داشته باشیم./

دیدگاهتان را بنویسید