153573

چشم انتظاری ۸ ماهه سیمان فارس برای صادرات

دنیای معدن - کلینکر و سیمان تولیدی ۸ کارخانه استان فارس از آبان ماه پارسال در انتظار صادرات است.

به گزارش دنیای معدن، از نیمه آبان ماه پارسال براساس ابلاغیه جدید منطقه ویژه اقتصادی پارس جنوبی به تولیدکنندگان، صادرات غیر نفتی از جمله سیمان و کلینکر از این منطقه ممنوع شده است.
این موضوع در شرایطی اعمال شده که صادرکنندگان در تحریم به سختی بازار های هدف را برای صادرات محصولات به دست آورده اند و این موضوع ضرر زیادی را به آن ها وارد خواهد کرد.
بررسی ها نشان می دهد ۷ تا ۸ شرکت بزرگ تولیدکننده سیمان حدود ۵۰ درصد محصولات خود را از این منطقه صادر می کردند.
کارخانه های سیمان فیروزآباد، قیروکارزین، استهبان، لامرد، شیراز و لار با توجه به نزدیکی به بندر عسلویه و اسکله پارس، صادرات سیمان را از این اسکله انجام می دادند که از آبان ماه سال گذشته با دستور مستقیم وزیر نفت صادرات از این اسکله ممنوع شده است .
غلامزاده مدیر عامل کارخانه سیمان لامرد گفت: در استان فارس سالانه ۳ میلیون تن سیمان صادراتی تولید می شود که ۸ ماه است که جلوی صادرات آن گرفته شده و سیمان و کلینکر های تولید شده در کارخانه ها و بخش زیادی از آن در عسلویه به دلیل رطوبت بالا غیر قابل استفاده شده است.
شریفی مدیر عامل کارخانه سیمان فیروزآباد گفت: تعدادی از کشتی های خارجی که روزانه در این اسکله، بارگیری می کردند، متوقف شدند و روزانه ۸ هزار دلار معادل ۱۷۰ میلیون تومان از کارخانه های سیمان خسارت توقف می گیرند. ممنوعیت بارگیری سیمان از اسکله پارس تبعاتی همچون از دست دادن بازار های خارجی، تعطیلی کارخانه های سیمان و بیکاری بیش از ۲۷ هزار کارگری که به صورت مستقیم و غیر مستقیم مشغول به کار بودن را به همراه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید