153219

جدال مرگ و زندگی استقلال و سپاهان/ تلاش تراکتور و فولاد برای آسیایی شدن

تیم های استقلال و سپاهان مصافی حیاتی و مهم را در در چارچوب جام حذفی با یکدیگر برگزار خواهند کرد.

رقابت‌های فوتبال باشگاهی ایران امروز با برگزاری دیداری حساس از مرحله یک‌چهارم نهایی جام حذفی و پیگیری ۵ دیدار باقیمانده هفته بیست و هشتم لیگ برتر دنبال می‌شود.

بدون تردید مهم‌ترین بازی ساعت ۲۰:۳۰ در ورزشگاه آزادی برگزار خواهد شد. دیداری که تیم‌های استقلال و سپاهان برگزار خواهند کرد تا تکلیف آخرین تیم مرحله نیمه‌نهایی مشخص شود. پیش از این تیم‌های پرسپولیس، تراکتور و نفت مسجدسلیمان به این مرحله صعود کرده بودند.

هفته گذشته نمایندگان تهران و اصفهان در چارچوب لیگ برتر به مصاف هم رفتند که این دیدار را آبی‌پوشان با نتیجه ۲ بر یک به سود خود تمام کردند تا حساسیت این بازی مضاعف شود و نماینده اصفهان برای انتقام از حریف تهرانی وارد زمین شود. سپاهان در هفته‌های اخیر نتایج ضعیفی کسب کرده و شانس این تیم برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا از طریق لیگ برتر بسیار کم شده است تا انگیزه زردپوشان برای قهرمانی در جام حذفی مضاعف شود.

استقلال در بازی امشب شیخ دیاباته، امیرارسلان مطهری و فرشید اسماعیلی را به دلیل مصدومیت در ترکیب خود ندارد در شرایطی که مرتضی منصوری تنها محروم سپاهان است. برتری هفته پیش آبی‌پوشان با انتقاداتی از سوی زردپوشان همراه بود. نماینده اصفهان از عملکرد تیم داوری رضایت نداشت و پیش از این بازی نیز با پیش کشیدن مسائل داوری، حساسیت مسابقه را افزایش داده است. بدون شک تقابل استقلال و سپاهان آبستن حوادث خاصی خواهد بود و دو تیم مسابقه‌ای بدون تنش را برگزار نخواهند کرد. ضمن اینکه غیبت امیر قلعه‌نویی می‌تواند به کمک نماینده تهران بیاید چون کسی نیست تا زردپوشان را از کنار زمین هدایت کند.

دیدارهای لیگ برتر فوتبال

اولین دیدار لیگ را تیم‌های پایین جدولی ماشین‌سازی تبریز و پارس جنوبی جم که در رده‌های دوازدهم و چهاردهم هستند، برگزار می‌کنند. ماشین‌سازی ۲۷ و پارس جنوبی ۲۵ امتیازی است. دو تیم نیاز مبرمی به برتری دارند اما تساوی برای نماینده تبریز بهتر از حریفش است.

فولاد در شرایطی از سایپا پذیرایی می‌کند که برای کسب سهمیه آسیایی نیاز به کسب ۳ امتیاز مسابقه دارد. سرخ‌پوشان خوزستان ۴۶ امتیازی و در رده چهارم هستند و در مقابل نارنجی پوشان با ۲۷ امتیاز در رده یازدهم قرار دارند.

تراکتور که با ۴۶ امتیاز در رتبه سوم ایستاده در خانه شاهین بوشهر که با ۲۱ امتیاز در قعر جدول قرار دارد، بازی خواهد کرد. هر دو تیم نیاز به کسب ۳ امتیاز مسابقه دارند با این تفاوت که سرخ‌پوشان تبریز با پیروزی در این مسابقه به سهمیه آسیایی نزدیک می‌شوند و نماینده بوشهر با برتری در این دیدار خانگی امیدوار به بقا در لیگ برتر باقی می‌ماند.

پیکان که با ۲۴ امتیاز در جایگاه پانزدهم قرار دارد میزبان صنعت نفت آبادانی است که با ۳۸ امتیاز در رده هفتم ایستاده و امیدی به سهمیه آسیایی ندارد و دغدغه‌ای سقوط را هم حس نمی‌کند.

در آخرین بازی هم نفت مسجدسلیمان که ۳۴ امتیاز اندوخته و در رده نهم قرار دارد، میزبان گل‌گهر سیرجان تیم ۲۶ امتیازی و رده سیزدهمی جدول است. نفت برای کسب رتبه بهتر تلاش می‌کند و نگرانی صعود یا رسیدن به سهمیه آسیایی را نخواهد داشت اما گل‌گهر با پیروزی در این مسابقه امیدش به بقا در لیگ برتر را به مراتب بیشتر خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید