153191

تغییر قلعه‌نویی به سود سپاهان نیست/ استقلال در هفته‌های اخیر بهتر نتیجه گرفته است

کاپیتان پیشین سپاهان گفت: برکناری امیر قلعه‌نویی در این مقطع به سود سپاهان نیست و او تلاش خواهد کرد تا تیمش سهمیه آسیایی بگیرد.

تیم‌های استقلال و سپاهان برگزار کننده آخرین دیدار مرحله یک‌چهارم نهایی جام حذفی خواهند بود. دو تیم بیش از این در چارچوب لیگ برتر به مصاف یکدیگر رفتند که در پایان استقلال به پیروزی دست پیدا کرد و آن دیدار با حواشی متعددی همراه بود. با این حساب دیدار دو تیم در جام حذفی آبستن حوادث مختلفی خواهد بود.

رسول خطیبی در خصوص دیدار تیم‌های استقلال و سپاهان به خبرنگار ورزشی آنا اظهار کرد: حقیقت این است که دو تیم هفته گذشته در چهارچوب لیگ برتر به مصاف یکدیگر رفتند که آن دیدار با جنجال‌های زیادی همراه بود و قطعاً مصاف دو تیم در جام حذفی نیز با اتفاقات زیادی همراه خواهد بود. شرایط به گونه‌ای است که این دو تیم بزرگ فوتبال ایران تلاش خواهند کرد تا برنده شوند و در این جام باقی بمانند تا به سهمیه آسیا دست پیدا کنند.

وی افزود: با توجه به اینکه استقلال شرایط بهتری در لیگ برتر دارد و شانس این تیم روی کاغذ برای کسب سهمیه آسیایی از طریق رقابت‌های لیگ بیشتر است، بدون شک سپاهان که شانس کمتری در لیگ دارد، تلاش مضاعفی خواهد کرد تا این بار برابر استقلال برنده شود. سپاهان تا پایان نیم‌فصل اول شرایط بسیار خوبی داشت اما تصور اینکه می‌تواند به راحتی قهرمان لیگ شود، باعث شد تا دچار افت شود و البته شیوع ویروس کرونا نیز در افت سپاهان بی‌تأثیر نبود.

کاپیتان پیشین سپاهان خاطرنشان کرد: امیر قلعه‌نویی مربی باتجربه‌ای است و به خاطر فشارهای زیادی که در نیم‌فصل دوم به او وارد شد، با شوک عصبی مواجه گشت و مدتی در کنار تیمش حضور نداشت که این موضوع به سپاهان لطمه زد و این تیم در هفته‌های اخیر امتیازات باارزشی از دست داد. در حال حاضر قلعه‌نویی به تیمش بازگشته و به بازیکنانش انگیزه لازم را برای شکست استقلال داده است. قطعاً این مسابقه از جذابیت‌های بسیار زیادی برخوردار خواهد بود.

وی تأکید کرد: ‌استقلال هم با فرهاد مجیدی در هفته‌های اخیر سیر صعودی قابل قبولی داشته و می‌تواند شانس زیادی برای صعود به مرحله نیمه‌نهایی جام حذفی داشته باشد. برگزاری مسابقه در ورزشگاه بدون تماشاگر لطف چندانی ندارد و شرایط دو تیم تقریباً یکسان است. بدون شک تیمی که اشتباهات کمتری در این مسابقه داشته باشد، شانس بیشتری برای برتری خواهد داشت.

خطیبی در خصوص احتمال برکناری قلعه‌نویی از سرمربیگری سپاهان به خاطر کسب نتایج ضعیف اخیر عنوان کرد: چند تیم در لیگ برتر ایران هستند که هواداران و مدیران باشگاه آنها از کادر فنی و بازیکنان انتظار قهرمانی دارند. یکی از این تیم‌ها سپاهان است. طرفداران این تیم دوست دارند تا تیم‌شان همواره قهرمان شود ولی در مقطع کنونی تغییر سرمربی به سود سپاهان نیست. فراموش نکنیم قلعه‌نویی مربی باتجربه‌ای است و همه تلاش خود را می‌کند تا تیمش بهترین نتیجه را بگیرد و به لیگ قهرمانان آسیا صعود کند. بهتر است از این مربی پرافتخار حمایت شود.

وی در خصوص اینکه ماشین‌سازی تا زمانی که او سرمربی‌اش بود وضعیت بسیار خوبی داشت و در آستانه کسب عنوان تک‌رقمی در لیگ برتر بود، تصریح کرد: من اعتقاد داشتم ماشین‌سازی لیاقت آسیایی شدن را هم داشت. زمانی که به رده هشتم جدول صعود کردیم تا رسیدن به رتبه‌ای که صاحب سهمیه آسیایی می‌شود تنها ۶ امتیاز فاصله داشتیم ولی شرایط به گونه‌ای پیش رفت که ادامه همکاری میسر نبود. امیدوارم ماشین‌سازی به لیگ دسته یک آزادگان سقوط نکند.

خطیبی در مورد اینکه چقدر امیدوار است تا با آلومینیوم اراک راهی لیگ برتر شود، گفت: تیم ما در هفته‌های اخیر نتایج قابل قبولی گرفته و در هفته سی و سوم هم موفق شدیم سه امتیاز ارزشمند در خانه مس کرمان کسب کنیم. در حال حاضر با ۶۰ امتیاز و به دلیل تفاضل گل بهتر نسبت به مس در رده دوم جدول رده‌بندی قرار داریم. در هفته سی و چهارم میزبان داماش گیلان هستیم و در صورتی که در این مسابقه برنده شویم به لیگ برتر صعود خواهیم کرد. امیدوارم که بازیکنانم بتوانند همچون هفته‌های اخیر بازی بدون اشتباهی انجام دهند.

دیدگاهتان را بنویسید