152999

پشت پرده آپشن تعداد گل‌‌های دیاباته در قراردادش با استقلال

مهاجم اهل مالی تیم فوتبال استقلال می‌تواند با بیشتر کردن تعداد گلهایش، مبلغ قراردادش را هم بیشتر کند.

پاداش قید شده در قرارداد دیاباته در نوع خود جالب توجه است. این ماجرا وقتی جالب تر شد که عده ای گفتند دیاباته حتی اگر یک گل هم بزند، ۱۰ هزار دلار به قراردادش اضافه می شود.

اصل این خبر اما نیاز به اصلاح داشت، چرا که طبق قراردادی که میان دیاباته و باشگاه استقلال امضا شده، به ازای هر ۱۰ گل، مبلغ ۱۰۰ هزار دلار این بازیکن پاداش می گیرد. این بند از قرارداد اما یک تبصره هم دارد؛ اگر تعداد گل های دیاباته کمتر از عدد ۱۰ باشد، هیچ مبلغ اضافه ای به این مهاجم پرداخت نمی شود.

دیاباته یک بار مرز تعداد گل‌هایش چه در لیگ برتر، جام حذفی و لیگ قهرمانان آسیا را از عدد ۱۰ گذرانده و گفته می شود مبلغ ۱۰۰ هزار دلار را دریافت کرده است. در این باره فقط باید به شنیده ها اکتفا کنیم چون سند مکتوبی ارائه نشده است.

نکته دیگر این است پنالتی‌هایی که مهاجم خارجی استقلال به ثمر می‌رساند، جزو تعداد پکیج گل‌های او محسوب نمی‌شود. در واقع سه پنالتی اخیر دیاباته مقابل نساجی مازندران، سپاهان و شهر خودرو تنها به او در جدول گلزنان کمک کرد.

دیاباته این شانس را دارد که باز هم گلزنی کند و تعداد گل‌هایش را برای دومین بار از مرز ۱۰ گل عبور دهد. اگر چه شاید ۱۰۰ هزار دلار به پول امروز ایران مبلغ قابل توجهی باشد اما در بیشتر قرارداد بازیکنان خارجی چنین آپشن‌هایی دیده می‌شود، به خصوص برای دیاباته که گل‌های حساسی برای استقلال به ثمر رسانده است.

قرارداد دیاباته با استقلال برای دو فصل یک میلیون دلار یعنی فصلی ۵۰۰ هزار دلار است و اگر پول او طبق قراردادش پرداخت شود، فصل آینده نیز در استقلال حضور خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید