152982

طلای ۱۸ عیار نرخ ارز دلار سکه طلا یورو| امروز شنبه ۱۸ مرداد ۹۹


قیمت روز طلا امروز شنبه ۱۸مرداد ۹۹ اعلام شد که قیمت طلای جهانی درپی حادثه بندر بیروت افزایش یافت و قیمت در بازار تهران نیز جهشی مجدد را تجربه کرد.


روزگذشته در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هرگرم یک میلیون و ۱۲۷ هزار تومان، قیمت دلار ۲۳ هزار و ۷۰۰ تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۱۱ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان است.


دیروزدر بازار آزاد قیمت طلا و سکه نسبت به چهارشنبه با افزایش همراه بود که یکی از مهمترین دلایل افزایش قیمت طلا در بازار داخلی علاوه بر افزایش قیمت ارز، افزایش قیمت طلای جهانی و ثبت رکورد بالای ۲۰۰۰ دلاری برای هر اونس طلاست.


به‌دنبال کاهش نرخ بهره و افزایش سرمایه‌گذاری در بازار طلا به‌دلیل نگرانی از تبعات تورمی سیاست‌های محرک اقتصادی بانک‌های مرکزی جهان قیمت طلا از ابتدای سال جاری میلادی ۳۳ درصد رشد داشته است.


هم اکنون در بازار داخلی قیمت طلای ۱۸ عیار هر گرم یک میلیون و ۱۲۷ هزار تومان، قیمت دلار ۲۳ هزار و ۷۰۰ تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۱۱ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان و قیمت سکه طرح قدیم ۱۱ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان شد.


همچنین در بازار سبزه‌میدان، قیمت نیم‌سکه بهار آزادی ۵ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان، ربع‌سکه بهار آزادی ۳ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان و سکه گرمی یک‌میلیون و ۷۵۰ هزار تومان تعیین شده است و به فروش می‌رسد.


قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار هم یک میلیون و ۱۲۷ هزار تومان، هرگرم طلای ۲۴ عیار یک‌میلیون و ۵۰۲ هزار تومان و هر مثقال طلا ۴ میلیون و ۸۸۵ هزار تومان ارزش‌گذاری شده است، ضمن آنکه هر اونس طلا در بازار‌های جهانی با قیمت ۲۰۵۱ دلار معامله شد.


هر اونس طلا در ساعات نخست معاملات دیروز با ۰.۲۸ درصد افزایش به ۲۰۴۳ دلار و ۵۵ سنت رسید. قیمت فلز زرد در معاملات آتی امروز و برای تحویل در ماه دسامبر نیز با ۰.۳۶ درصد رشد به ۲۰۵۶ دلار و ۶۰ سنت رسید.



در بازار آزاد دیروز قیمت دلار ۲۳ هزار و ۷۰۰ تومان، یورو ۲۷ هزار و ۸۰۰ تومان و درهم امارات ۶ هزار و ۵۷۰ تومان اعلام شد.


طی روز گذشته قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک‌ها نیز با افزایش نسبت به قیمت‌های پایانی روز کاری قبل ۲۶ هزار و ۷۵۰ تومان اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو در این صرافی‌ها ۲۶ هزار تومان درج شد.

دیدگاهتان را بنویسید