152612

کاهش فوتی‌های کرونا در تهران

فرمانده ستاد عملیات مقابله با کرونای تهران: تقریبا ۱۰ درصد آمار متوفیان نسبت به هفته گذشته کاهش داشته است.

دکتر علیرضا زالی امروز در ستاد کرونای استان تهران در جمع خبرنگاران با اشاره به آمار وضعیت کرونا در استان تهران با بیان اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته بالغ بر ۵۰۰ بیمار جدید بستری شدند، گفت: از این تعداد ۱۲۲ نفر مستقیما در بخش‌های ویژه بستری و۵۹۲ بیمار ترخیص شدند و خوشبختانه در طی دو هفته اخیر امروز اولین روزی است که تعداد ترخیصی‌ها از تعداد بستری‌ها پیشی گرفته است. بیشترین میزان ابتلا مربوط به منطقه ۴ بوده و بعد از آن منطقه ۲ و بعد مناطق ۱۴ و ۱۵ بوده است.
وی با بیان اینکه در مورد متوفیان کرونا نیز آمار شیب ملایم‌تری پیدا کرده و تقریبا ۱۰ درصد آمار متوفیان نسبت به هفته گذشته کاهش داشته است، گفت: همچنین در رابطه با شاخص بیماران بستری در بخش‌های ویژه نسبت به هفته قبل بین ۱ تا ۸ درصد کاهش داشته‌ایم. برای اولین بار منطقه یک تهران دارای پایین‌ترین میزان ابتلا بوده است.
دکتر زالی گفت: خطری که ممکن است در طی هفته‌های آینده ما را دچار مشکل کند همین چند روز تعطیلی است که خدایی نکرده با سفر‌های بین استانی روبه‌رو شویم.
وی افزود: باید مراقبت کنیم تجمعات آتی به کانون‌های ابتلا تبدیل نشوند.
درخواست ستاد کرونا تهران و استانداری تهران این است که کلیه محدودیت‌های اعمال شده تاکنون در تهران برای هفته آینده نیز تمدید شود. همچنین از شهرداری خواستیم تا طرح ترافیک را یک هفته دیگر تعلیق کند.

دیدگاهتان را بنویسید