152541

خام فروشی معادن به درآمدهای اقتصادی آذربایجان غربی ضربه می زند

دنیای معدن - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: خروج مواد معدنی به شکل خام از استان و کشور ضربه اساسی بر بنیان ها و درآمد های اقتصادی استان و حتی کشور وارد می کند.

به گزارش دنیای معدن، غلامرضا بابایی سه شنبه شب در کارگروه تعامل استان در محل معادن مشکل دار تکاب با اشاره به جلوگیری از خام فروشی مواد معدنی جهت ایجاد ارزش افزوده برای استان ضروری است، افزود: خروج مواد معدنی به شکل خام از استان و کشور ضربه اساسی بر بنیان ها و درآمدهای اقتصادی استان و حتی کشور وارد می کند بر همین اساس ایجاد واحدهای فرآوری مواد معدنی در مناطق معدن خیز در سرلوحه اقدامات سازمان صنعت، معدن و تجارت استان است.

وی اظهار کرد: بهره برداری از معادن برای توسعه کشور یک نیاز و ضرورت است اما لزوم توجه به اصول فنی و مسائل زیست محیطی و حفظ پوشش های گیاهی موجود در منطقه برای وارد شدن کمترین میزان تخریب به طبیعت نباید فراموش شود.

بابایی ادامه داد: برای حفظ تعادل بین اکتشاف و استخراج معادن با منابع طبیعی و چشم انداز طبیعت استان باید تعامل تنگا تنگ بین کارشناسان امور معادن، کارشناسان اداره کل منابع طبیعی و معدن کاران جهت رعایت اصول و مقررات فنی حفظ منابع و استخراج مواد معدنی برقرار باشد.

وی عنوان کرد: حفظ منابع طبیعی مانعی بر سر راه فعالیت های معدنی ایجاد نمی کند و فعالیت های معدنی باید توجیه و ارزش اقتصادی داشته باشند همچنین با استفاده از روش های صحیح معدنکاری که کمترین تخریب را در پی دارد، انجام شود و پیش بینی های لازم برای احیای مناطق آسیب دیده در نظر گرفته شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان غربی تأکید کرد: بهره برداری از معادن با روش ها و متدهای جدید و بهره مندی از فناوری، تکنولوژی، دانش و علم روز دنیا ضمن اینکه موجب حفظ محیط زیست می شود هم از تخریب جلوگیری می کند و هم در صورت واگذاری برای انجام عملیات معدنی متناسب با آن احیا و بازسازی معدن نیز توسط معدن کار انجام می شود.

بابایی با اشاره به جلوگیری از خام فروشی مواد معدنی جهت ایجاد ارزش افزوده برای استان ضروری است گفت: خروج مواد معدنی به شکل خام از استان و کشور ضربه اساسی بر بنیان ها و درآمدهای اقتصادی استان و حتی کشور وارد می کند بر همین اساس ایجاد واحدهای فرآوری مواد معدنی در مناطق معدن خیز در سرلوحه اقدامات سازمان صنعت، معدن و تجارت استان است.

دیدگاهتان را بنویسید