152317

بهبود راندمان تولید ذغالسنگ با استخراج مکانیزه

دنیای معدن - فرماندار شهرستان زرند بر لزوم بهبود راندمان و تولید حداکثری ذغالسنگ با استخراج مکانیزه تاکید کرد.

به گزارش دنیای معدن، علی صادق زاده فرماندار زرند ، با حضور در عمق ۴۰۰ متری زمین، از محیط کارگاهی معادن ذغالسنگ خمرود فولاد زرند ایرانیان بازدید و به بررسی برخی از مسائل و مشکلات این معدن واقع در ۴۰ کیلومتری زرند پرداخت.

صادق زاده در جلسه ای با مدیران این مجموعه، معدن ذغالسنگ خمرود زرند را از معدود معادن ارزشمند با ذخیره و تولید بسیار بالا به روش مکانیزه در سطح استان کرمان معرفی و گفت: امروز با توسعه و تکمیل چرخه کامل تولید شمش فولادی در شهرستان زرند، نیاز به تولید ذغالسنگ در زرند بعنوان مواد اولیه صنعت فولادسازی، بیش از پیش احساس می شود.

او با اشاره به ارزش افزوده بسیار بالا و صرفه اقتصادی مطلوب ذغالسنگ و اهمیت آن در صنعت فولاد، افزود: باید با بهره گیری از تکنولوژی روز و استخراج مکانیزه ذغالسنگ، راندمان تولید آن را بهبود بخشید.

فرماندار زرند ، بیان داشت: شورای تامین بر تامین امنیت سرمایه گذار و سرمایه گذاری در زرند متعهد و پای کار است.

رئیس شورای تامین زرند، در همین راستا از مصوبه و آغاز طرح بازدید های هفتگی اعضای شورای تامین شهرستان از واحد های کارگری فعال زرند برای بررسی مسائل و مشکلات این جهادگران عرصه تولید و اقتصاد در سال جهش تولید خبر داد.

صادق زاده تصریح کرد: با توجه به ظرفیت خوبی که این معدن داراست، بزودی جلسه ای ویژه برای بررسی مطالبات ایمیدرو از این مجموعه تشکیل خواهیم داد و قطعا ذغالسنگ خمرود مورد حمایت جدی مسئولان شهرستان و استان خواهد بود.

در ادامه حجت الاسلام محمدی رئیس دادگستری شهرستان زرند گفت: حل مشکل واحد های تولیدی و صنعتی یکی از وظایف اولویت دار دستگاه قضایی خصوصا در سال جهش تولید است و در این راستا تمام ظرفیت های قضایی شهرستان جهت احیاء واحد های تولیدی، اشتغالزایی و حمایت از سرمایه گذاران در زرند بکار گرفته می شود.

خدایی مدیر پروژه تجهیز و توسعه معادن ذغالسنگ خمرود نیز گزارش کاملی از عملکرد تولید و فروش در سال ٩٨ و موفقیت ها و عزم بالای مدیریت و کارگران سختکوش معدن برای دستیابی به اهداف سال جهش تولید، ارائه کرد و این شرکت را در استخراج مکانیزه ذغالسنگ، الگو و پیشرو دیگر معادن فعال ذغالسنگ در استان کرمان برشمرد.

او با بیان اینکه ناحیه زغالدار خمرود متشکل از دو معدن ۱ و ۲ است، ذخیره زمین شناسی معدن خمرود را حدود ۶۳ میلیون تن و ذخیره قابل استخراج را به میزان ۳۸ میلیون تن عنوان کرد و افزود: ظرفیت اسمی سالانه تولید زغالسنگ خام این معدن به میزان ۷۵۰ هزار تن است.

مدیر پروژه تجهیز و توسعه معادن ذغالسنگ خمرودبا اشاره به شعار میدکو که "توسعه از معدن شروع می شود" بیان داشت: عزم ملی و جدی جهت احیاء و تجهیز مجموعه معادن دولتی خمرود در دستور کار میدکو قرار دارد که با راه اندازی کامل این معادن سالیانه ۴۰۰ هزار تن کنستانتره زغالسنگ کک شو به ظرفیت تولیدی کشور افزوده می شود.

خدایی توپوگرافی کوهستانی را مشکل اصلی در استخراج از معدن و ذخیره بالا و همچنین ذخیره نزدیک به سطح زمین را از ویژگی های این معدن برشمرد.

در پایان علیرضا ابراهیمی رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی زرند که در این بازدید حضور داشت، با بیان اینکه هم اکنون بیش از ۱۷۰ نفر بطور مستقیم در این مجموعه مشغول بکار هستند، گفت: مدیریت این معدن نسبت به جذب افراد بومی و استفاده حداکثری از ظرفیت های داخلی منطقه، متعهد است.

دیدگاهتان را بنویسید