152306

ضرورت توجه ویژه وزارت صمت به قابلیت های معدنی شهرستان های اهر و هریس

دنیای معدن - نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی بر ضرورت توجه ویژه وزارت صمت به قابلیت های معدنی شهرستان های اهر و هریس تاکید کرد.

به گزارش دنیای معدن از تبریز،احمد محرم زاده نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی ارسباران را یکی مناطق مهم معدنی کشور عنوان کرد که با وجود استعداد های بالقوه در منابع زیرزمینی به خصوص طلا و مس متاسفانه در گذشته مورد بی مهری قرار گرفته است.

او با تاکید بر اینکه همچنان که در استان کرمان از امکانات و مزایای مس سرچشمه شهرستان های استقرار کارخانجات معادن و شهر های همجوار بهره مند شده و استانداری کرمان نیز طی مصوبه ای بر این امر صحه گذاشته و عملیاتی کرده اند در استان ما نیز در جهت تحقق عدالت این امر باید محقق شود.

او افزود: باید شرکت مس آذربایجان به معنای واقعی هویت واقعی خود را پیدا کند و در تمامی شهر ها و مناطقی که عملیات اکتشافی و استخراجی مس در آن ها وجود دارد به امکانات زیربنایی و برای تقویت و توسعه معادن چه در حوزه طلا و چه در حوزه مس توجه ویژه شود.

نایب رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی یکی آیتم های مهم توسعه شهرستان اهر را توجه به زیرساخت های معدنی و بهره مندی عادلانه از امکانات و مزایای استخراج و اکتشاف آن ها عنوان کرد.

محرم زاده اظهار امیدواری کرد با تعامل و همفکری در راستای منافع عمومی منطقه همچنان که تهدیدات و آلودگی زیست محیطی و خرابی زیرساخت های ارتباطی را که ناشی از تردد ماشین آلات سنگین شرکت های معدنی را اهالی منطقه تحمل می کنند از اعتبار ایجاد مجتمع های فرهنگی اجتماعی و عمرانی آن نیز برخوردار شوند.

دیدگاهتان را بنویسید