152280

ویروس کرونا فعلا ماندگار است

رییس دبیرخانه کارگروه سلامت و امنیت غذایی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اعلام اینکه ویروس کرونا فعلا رفتنی نیست، گفت: یک غفلت ساده می‌تواند باعث ابتلا به این بیماری شود.

دکتر «حسین بیگلری» روز دوشنبه در گفت و گویی افزود: کرونا بیماری مزمنی است که با گذشت زمان و تحقیق، محققان به این نتیجه رسیده اند که ماسک بهترین وسیله محافظتی است که هم از سلامت فرد و هم از دیگران محافظت می‌کند.

او گفت: اما مساله این است که در دراز مدت ممکن است استفاده از ماسک برای افراد جامعه کم رنگ شود، آنچه مهم است اینکه ویروس کرونا فعلا رفتنی نیست و یک غفلت ساده می تواند باعث ابتلا به این بیماری گردد.

وی اظهار داشت: بعد از چندین ساعت استفاده طولانی مدت از ماسک، کارایی خود را از دست می‌دهد، اما منجر به مسمومیت با دی اکسید کربن نمی شود.

او گفت: افراد ممکن است با استفاده طولانی مدت از ماسک احساس خستگی کنند اما باید بدانیم که استفاده از ماسک مهمترین وسیله حفاظتی در مکان های بسته و جایی که تجمعات وجود دارد می باشد.

رییس دبیرخانه کارگروه سلامت و امنیت غذایی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه گفت: اگر ویروس کرونا وارد بدن شود، فرد را مبتلا خواهد کرد باید تلاش کنیم با اطلاع رسانی صحیح باورهای اشتباه در خصوص این بیماری از بین برود.

بیگلری افزود: ما باید تلاش کنیم تعداد افرادی که به این بیماری مبتلا می شود کاهش پیدا کند، متاسفانه تعداد زیادی از بستری شدگان جوانان هستند و این یک باور اشتباه و سهل انگاری است که ویروس جوانان را مبتلا نمی کند.

وی اظهار داشت: فعلا ترددها، تجمعات و شرکت در آیین‌ها و مسافرت‌های غیرضروری نباید صورت گیرد چرا که خطر ابتلا به بیماری افراد را چندین برابر می کند.

وی تصریح کرد: مقابله با ویروس کرونا نیاز به مشارکت همه افراد جامعه دارد، لذا برای حفظ سلامتی جامعه لازم است که مشارکت اجتماعی افزایش یابد.

او افزود: ایجاد آمادگی لازم و تلاش جهت کاهش زنجیره انتقال ویروس برای فصل پاییز و پیشگیری از احتمال شیوع مجدد بیماری باید مورد توجه قرار گیرد.

سخنگوی وزارت بهداشت اعلام کرد: از دیروز تا امروز ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲ هزار و ۵۹۸ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۳۰۴ نفر از آنها بستری شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۳۱۲ هزار و ۳۵ نفر رسید.

دکتر سیما سادات لاری افزود: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۱۵ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۷ هزار و ۴۰۵ نفر رسید.

او گفت: استان‌های مازندران، تهران، گلستان، خراسان شمالی، اردبیل، اصفهان، البرز، خراسان رضوی، کرمان، سمنان، آذربایجان شرقی، مرکزی، یزد و گیلان در وضعیت قرمز قرار دارند.

وی اظهار داشت: همچنین استان‌های فارس، ایلام، لرستان، هرمزگان، زنجان، قزوین، آذربایجان غربی، بوشهر، همدان، قم، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد هم در وضعیت هشدار قرار دارند.

دیدگاهتان را بنویسید