152111

وزیر بهداشت: حتی یک بیمار، پشتِ درِ بیمارستان سرگردان نمانده / در کمتر از ۲ ماه از واردکننده به صادر کننده تجهیزات پزشکی تبدیل شدیم / به جای اینکه برای خرید واکسن کرونا به کشور‌های بلاتکلیف، پیش پرداخت بدهیم، روی زیرساخت‌های خودمان سرمایه‌گذاری کردیم

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تولید داروی رمدسیویر و فاویپیراویر جای تشکر دارد امکانات تله مدیسین و پزشکی از راه دور این ستاد نیز پاییز امسال در دوره شیوع همزمان کرونا و آنفلوانزا به کمک وزارت بهداشت می آید.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تولید داروی رمدسیویر و فاویپیراویر جای تشکر دارد امکانات تله مدیسین و پزشکی از راه دور این ستاد نیز پاییز امسال در دوره شیوع همزمان کرونا و آنفلوانزا به کمک وزارت بهداشت می آید.

به نقل از «انتخاب»، سعید نمکی روز یکشنبه در دیدار با مسئولان ستاد اجرایی فرمان امام (ره) درباره تولید واکسن در ایران افزود: به جای اینکه برای خرید واکسن کرونا به کشورهایی که بلاتکلیف هستند، پیش پرداخت بدهیم، روی زیرساخت‌های خودمان سرمایه‌گذاری کرده و مذاکراتی را با تولیدکنندگان بزرگ واکسن دنیا انجام دادیم. البته با شرکت‌های بین المللی مذاکره کردیم تا در قالب یک پروژه مشترک با همکاری شرکت‌های دانش بنیان، زیرساخت دراز مدت برای تولید واکسن‌های انسانی و دامی را در کشور ایجاد کنیم.

به نقل از ایرنا، وی ادامه داد: هم ما و هم سایر کشورها نمی‌دانیم که واکسن کرونا چقدر موثر خواهد بود. با همکاری شرکت‌های دانش بنیان در زمینه تولید واکسن کرونا از سایر کشورها عقب نیستیم.

محتاج بیرون از مرزها نیستیم

نمکی گفت: ویروس کرونا بسیار پیچیده و نو ظهور است و امکان دارد که هر لحظه از آن پدیده تازه‌ای ببینیم. مواردی مانند ایکه دارویی امروز موثر است و فردا نیست را فراوان خواهیم دید. افتخار جمهوری اسلامی ایران است که حتی یک بیمار پشت در بیمارستان سرگردان نماند و یک بیمار حتی به خاطر سن و سال و امکانات بر بیمار دیگری ارجح نشد.بزرگترین افتخار ما این است که مردم می‌دانند در اوج فشار و تحریم، محتاج بیرون از مرزها نیستیم.

نمکی اظهار کرد: روزهای اول هجمه کرونا برای ما بسیار سنگین بود. کسانی که در آن زمان دست ما را گرفتند، همواره در ذهن من خواهند ماند. در کمتر از دو ماه به عنوان یک واردکننده تجهیزات پزشکی تبدیل به تولیدکننده و بعد صادرکننده شدیم.

وی ادامه داد: دستاورد بسیار ارزشمندی در مهار و کنترل بیماری داشتیم، هرچند خیز جدید بیماری آغاز شده است. یکی از ابعاد کنترل بیماری در اردیبهشت ماه، بسیج ملی مقابله با کرونا و سامانه ۴۰۳۰ به عنوان یکی از موفق‌ترین سامانه‌ها بود.

وزیر بهداشت افزود: تولید داروی رمدسیویر و فاویپیراویر جای تشکر دارد و کارهای زیربنایی مهمی در زمینه تله مدیسین و پزشکی از راه دور انجام شده است. اگر در پاییز با پیک کووید ۱۹ به همراه آنفلوآنزا مواجه شویم و نخواهیم افراد به مراکز درمانی مراجعه کنند، پزشکی از راه دور برای بیماران پرخطر مفید خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید