152051

بازدهی ۲۸۰ درصدی شاخص بورس از ابتدای سال

اقتصادنیوز: یک کارشناس بازار سرمایه به بازدهی ۲۸۰ درصدی شاخص بورس از ابتدای امسال تاکنون اشاره کرد و گفت: چنین رشدی در بازار باعث شده تا برخی از سرمایه‌گذاران به سمت شناسایی سود و فروش سهام خود در بازار پیش روند.

به نقل از ایرنا، «مهدی طحانی» افزود: معاملات بورس این روزها در حال نوسان است که بخش عمده‌ای از این موضوع ناشی از ورود حجم گسترده نقدینگی به این بازار است.

وی با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون به طور خالص نزدیک به ۱۰۶ هزار میلیارد تومان خرید از سوی سهامداران حقیقی در بازار صورت گرفته است، گفت: اکنون جوی بین مردم حاکم شده مبنی بر اینکه با ورود سرمایه‌های خود به بورس، در مدت زمان کوتاه، بازدهی و سود خوبی عاید آنها خواهد شد که این موضوع باعث شده تا شاهد ورود حجم گسترده‌ای از نقدینگی به این بازار باشیم.

این کارشناس با بیان اینکه شاخص بورس از ابتدای سال تاکنون با بازدهی حدود ۲۸۰ درصدی همراه بوده است، گفت: برخی از سرمایه‌گذاران با توجه به رشد پرشتابی که شاخص بورس از ابتدای سال کسب کرده است، بازدهی چشمگیری را به دست آورده‌اند به سمت شناسایی سود در بورس پیش رفته‌اند که این موضوع در کنار دیگر عوامل در اصلاح شاخص بورس بی‌تاثیر نبوده است.

وی خرابی سیستم معاملات در بورس را از جمله عوامل تاثیرگذار در ایجاد اصلاح این روزهای بورس دانست و گفت: در صورتی که تراکنش برخی از نمادها بالا باشد معاملات در برخی از سهام، بسته و دوباره بازگشایی می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید