151779

علت گرانی قیمت سکه

روزهای اخیر رشد قابل توجه قیمت طلا در بازارهای جهانی سبب شد سکه بار دیگر به کانال ۱۱ میلیون تومن بازگردد.

کشتی‌ارای، نائب رئیس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر در خصوص وضعیت بازار طلا تاکید کرد: بازار وضعیتی عادی دارد، این روزها نه با فشار تقاضا روبرو هستیم و نه با فشار عرضه، خرید و فروش طبق روال عادی صورت می گیرد اما کسی طلای مصرفی و مصنوعات نمی‌خرد.

این فعال صنفی تاکید کرد: سیگنالی که ثابت می‌کند وضعیت در بازار عادی است، حباب سکه تمام بهار آزادی است. این حباب نه کوچک شده است و نه بزرگ پس روشن می کند بازار نه با فشار تقاضا روبروست و نه با فشار عرضه در نتیجه وضعیت بازار عادی است و اغلب فراد حاضر نیز به قصد سرمایه گذاری نسبت به خرید طلا اقدام می کنند.

کشتی‌ارای در پاسخ به این سئوال که آینده بازار طلا را چگونه می‌بینید؟ گفت: قیمت سکه تحت تاثیر دو عامل اصلی است، بهای ارز و نرخ طلا در بازارهای جهانی. به نظر می‌رسد تحت تاثیر نااطمینانی‌های رخ داده در بازارهای جهانی از یک سو و رشد منفی اقتصاد جهانی و تضعیف دلار در جهان از سوی دیگر به زودی سد مقاومتی قیمت طلا در بازارهای جهانی شکسته شود و هر اونس طلا به قیمتی بیشتر از دو هزار دلار برسد. وی گفت: چشم‌انداز بازار جهانی نشان می‌دهد قیمت‌ها در ایران نیز می‌تواند روندی افزایشی را داشته باشد. همان طور که در روزهای اخیر رشد قابل توجه قیمت در بازارهای جهانی سبب شد سکه بار دیگر به کانال ۱۱ میلیون تومن بازگردد.

دیدگاهتان را بنویسید