151655

سرپرست وزارت صمت: کشور در حوزه تامین ام دی اف خودکفا می شود

حسین مدرس خیابانی صبح امروز در مراسم افتتاح طرح تولید تخته فیبر شرکت آرین شیمی در بندر امیرآباد، اظهار داشت: امروز هشتمین هفته از افتتاح طرح های ملی وزارت صنعت، معدن و تجارت بوده که در استان مازندران ایجاد شده است.

وی افزود: در هشتمین هفته که امروز بوده، هفت 38 طرح صنعتی با 20 میلیارد تومان اعتبار و شش هزار شغل در قالب پویش ملی تولید، تداوم و امید افتتاح شده است.

سرپرست وزارت صمت با اشاره به اینکه امروز طرح های صنعتی، معدنی با 5600 میلیارد تومان سرمایه گذاری و 1700 شغل در ایستگاه هشتم طرح های صنعتی کشور ایجاد شده است، تصریح کرد: امروز در خوزستان واحد تولید فولاد و شمس در شهرستان دزفول و با حضور رئیس سازمان زمین شناسی افتتاح می شود.

وی با بیان اینکه طرح تولید کربنات سدیم امروز به دستور رئیس جمهور با حضور معاون امور صنایع در استان فارس بهره برداری خواهد شد، افزود: دو مجموعه سیلوی گندم با ظرفیت 70 هزار تن در افلید فارس بهره برداری می شود.

گفت وگو|جزئیات خودکفایی جزیره قشم در تأمین برق/ مهمترین دغدغه تولیدکنندگان برق حرارتی چیست؟سردار سلامی: هوانیروز سپاه در قطعه سازی و مدرن سازی به خودکفایی رسیده استقالیباف: زنجیره تولید و خودکفایی به درستی طراحی نشده است/ چالش اول کشور مدیریتی استمدرس خیابانی با اعلام اینکه قبل از انقلاب 700 هزار تن ظرفیت ذخیره سازی گندم کشور بوده است، گفت: اکنون 22 میلیون تن ظرفیت ذخیره سازی گندم کشور بوده و سایر غلات در آن ذخیره می شود که از این میزان 4.6 میلیون تن در دولت یازدهم و دوازدهم ایجاد و توسط بخش خصوصی صورت گرفته است.

وی با اشاره به افتتاح پروژه های بندر امیرآباد بهشهر، گفت: طرح ایجاد تولید 300 هزار متر مکعب ام دی اف در سال از طریق افتتاح شرکت آرین شیمی در بندر امیرآباد صورت گرفته که با افتتاح این پروژه 25 درصد به تولید ام دی اف کشور افزوده و ظرفیت ام دی اف تولیدی کشور در سال به 2.2 میلیون متر مکعب خواهد رسید.

سرپرست وزارت صمت با بیان اینکه تحول صنعتی و اقتصادی در منطقه با افتتاح این طرح ها صورت خواهد گرفت، گفت: مازندران در حوزه تجارت برنامه خوبی دارد و آغاز عملیات اجرایی شهرک صنعتی شهید سلیمانی بهشهر را امروز انجام دادهکه 50 درصد شهرک های صنعتی مازندران را شامل می شود که 220 هکتار از فاز نخست این شهرک را در فروردین سال آینده آغاز و واحدهای صنعتی در آن مکان مستقر می شود.

وی تاکید کرد: امیدواریم از محل افتتاح دو طرح ام دی اف بتوانیم ظرفیت خالی بخش ام دی اف را پر و سبب ارزآوری و صادرات ام دی اف در کشور باشیم.

مدرس خیابانی با بیان اینکه طرح توازن تجاری کشور را در بنادر شمالی و جنوبی کشور اجرایی کردیم، گفت: برای افزایش زنجیره تولید فولاد در کشور تاکنون 16 میلیون تن از 26 میلیون تن تعهد داده بهره برداری شده و ظرفیت زنجیره فولاد بیشتر از میزان تعهد خواهد رسید.

وی گفت: افتتاح طرح های صنعتی بزرگ با پیشرفت 60 درصدی تا پایان فعالیت دولت در کشور افتتاح خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید