151623

سیمان پاکتی بالاتر از ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان نخرید

دنیای معدن - هرگونه فروش سیمان بالاتر از سقف قیمت تعیین شده توسط واحد های تولیدی و توزیعی سیمان، تخلف محسوب می شود.

به گزارش دنیای معدن به نقل از وزارت صمت؛ آقای عباس تابش با بیان این مطلب نرخ فروش مصرف کننده برای هر پاکت سیمان خاکستری حداکثر ۱۷.۵۰۰ تومان و برای هر تن سیمان فله ۲۹۰.۰۰۰ تومان است، افزود: پیرو تصمیمات جلسه ششم مردادماه سال جاری در مجلس شورای اسلامی و به منظور تعیین قیمت فروش سیمان، در نشستی مشترک با انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان مقرر شد تا تحویل سیمان توسط واحد های تولیدی منحصراً به عاملین توزیع رسمی و مطابق دستورالعمل مربوطه صورت پذیرد.
وی با بیان حساسیت های سیمان در صنعت ساختمان تصریح کرد: مطابق توافق اعضای جلسه برای تامین بهنگام سیمان مورد نیاز انبوه سازان، پروژه های عمرانی و سایر مصارف عمده، واحد های تولیدی مکلف به تحویل بار به قیمت مصوب درب کارخانه به انبوه سازان، پروژه های عمرانی و سایر مصارف عمده با معرفی نامه رسمی هستند و انجمن مکلف است با هماهنگی اعضا بر عاملان فروش نظارت کند.
رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان گفت: سازمان های صنعت، معدن و تجارت نسبت به نظارت جدی به عاملان توزیع سیمان اقدام و متخلفان برای ابطال عاملیت فروش و قطع تحویل سیمان به سازمان حمایت و انجمن مربوطه معرفی خواهند شد.
تابش تأکید کرد: انجمن موظف است با هماهنگی تولید کنندگان در صورت مشاهده تخلف عاملان یا پس از اعلام سازمان حمایت برای ابطال عاملیت اقدام کند.
گفتنی است، سیمان مشمول اعلام موجودی و الزام به ثبت در سامانه جامع انبار توسط همه واحدای تولیدی، توزیعی و خریداران عمده (انبوه سازان) است و این بنگاه ها بایستی فرآیند تولید، توزیع و انبارش انواع سیمان را از طریق سامانه مذکور ثبت کنند.

دیدگاهتان را بنویسید