151582

۱۰۰درصد مواد استخراجی معدن زیرزمینی انگوران تبدیل به ارزش افزوده می شود

دنیای معدن - معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رییس هیات عامل ایمیدرو گفت: ظرفیت فرآوری مواد معدنی در کشور جوابگو است و از این رو ۱۰۰درصد مواد استخراجی از معدن زیرزمینی سولفوره انگوران وارد چرخه فرآوری شده و تبدیل به ارزش افزوده می شود.

خداداد غریب پور شامگاه چهارشنبه بعد از افتتاح معدن زیرزمینی سولفوره انگوران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ظرفیت تولید روی کشور ۲۰۸ هزار تن بوده اما قابلیت افزایش تا بیش از ۶۰۰ هزار تن را دارد و به همین دلیل، تمام مواد استخراجی این معدن پس از فرآوری و ارزش افزوده بالا صادر می شود.
وی، اکتشاف را گام اول توسعه در بخش معدن و صنایع معدنی خواند و خاطرنشان کرد: هر اندازه که استان زنجان نیاز به کار اکتشافی داشته باشد، شرکت ایمیدرو آمادگی اکتشاف را دارد.
غریب پور افزود: هم در بخش اکتشاف و هم در امور زیربنایی، آمادگی داریم تا تمام نیازهای استان زنجان را پوشش دهیم.
رییس هیات عامل ایمیدرو با تاکید بر جلوگیری از خام فروشی مواد معدنی گفت: معدن زیرزمینی سولفوره انگوران که امروز افتتاح شد، ظرفیت استخراج سالانه ۱۲۰ هزار یا به عبارت دیگر ماهانه ۱۰ هزار تن را دارد که برنامه ما این است تا این میزان را به ماهانه ۱۵ هزار تن افزایش دهیم.
وی افزود: تمام این مواد برای جلوگیری از خام فروشی، وارد چرخه فرآوری و ایجاد ارزش افزوده می شود.

برای معدن زیرزمینی سولفوره انگوران یک هزارو ۲۵۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری ریالی و هزار و ۲۰۰ میلیون یورو سرمایه گذاری ارزی شده است.

با بهره برداری از این معدن ، سالانه ۱۲۰ هزار تن کانسنگ استخراجی سولفوره، مخلوط سولفوره-اکسیده و اکسید با عیار ۲۵ درصد روی و ۲ درصد سرب تولید خواهد شد.

معدن انگوران در شهرستان ماهنشان، استان زنجان واقع شده است.

دیدگاهتان را بنویسید