151581

افتتاح معدن زیرزمینی انگوران از واردات خاک روی، جلوگیری می کند

دنیای معدن -فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) گفت: بخشی از نیاز کشور به خاک روی، وارد شده و سبب خروج ارز از کشور می شود که با افتتاح معدن زیرزمینی سولفوره انگوران خوشبختانه واردات نخواهیم داشت و به جلوگیری از خروج ارز از کشور، کمک می کند.

سعید محمد شامگاه چهارشنبه بعد از افتتاح معدن زیرزمینی سولفوره انگوران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با افتتاح این معدن، شاهد رشد و توسعه خوبی در صنعت سرب و روی خواهیم بود.
وی خاطرنشان کرد: قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) در یک فضای تعامل و همکاری بسیار خوب و نزدیک با وزارت صنعت، معدن و تجارت بوده و پروژه های زیادی در اکتشاف، معادن و فرآوری در دست اجرت دارد.
محمد افزود: ۱۵ پروژه در حال همکاری هستیم که معدن زیرزمینی سولفوره انگوران، یکی از مهمترین پروژه ها است که مواد معدنی سرب، روی و نقره کان سنگ ها را برای بخش فرآوری تامین می کند.
وی تصریح کرد: با ورود مواد معدنی به بخش فرآوری از خام فروشی، جلوگیری می شود.

برای معدن زیرزمینی سولفوره انگوران یک هزارو ۲۵۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری ریالی و هزار و ۲۰۰ میلیون یورو سرمایه گذاری ارزی شده است.

با بهره برداری از این معدن ، سالانه ۱۲۰ هزار تن کانسنگ استخراجی سولفوره، مخلوط سولفوره-اکسیده و اکسید با عیار ۲۵ درصد روی و ۲ درصد سرب تولید خواهد شد.

معدن انگوران در شهرستان ماهنشان، استان زنجان واقع شده است.

دیدگاهتان را بنویسید