151498

رکوردشکنی عجیب طلا ادامه دارد

دنیای معدن - در حالی که نگرانی ها از افزایش موارد ابتلا به کرونا و احتمال افزایش نرخ تورم به دلیل اقدامات محرک اقتصادی موجب تقویت اشتها برای سرمایه گذاری در بازار طلا شده، قیمت طلا در بالای رقم ۱۹۵۰ دلار تثبیت شده است.

به گزارش دنیای معدن، در حالی که نگرانی ها از افزایش موارد ابتلا به کرونا و احتمال اقفزایش نرخ تورم به دلیل اقدامات محرک اقتصادی موجب تقویت اشتها برای سرمایه گذاری در بازار طلا شده، قیمت طلا در بالای رقم ۱۹۵۰ دلار تثبیت شده است. اما در عین حال سرمایه گذاران منتظر نتیجه نشست فدرال رزرو آمریکا در اواخر امروز هستند.



بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با ۰٫۲۴ درصد افت به ۱۹۵۳ دلار و ۷۷ سنت رسید. روز سه شنبه قیمت فلز زرد ابتدا به بالاترین رقم تاریخ خود یعنی ۱۹۸۰ دلار و ۵۷ سنت رسید، اما بعدا به دلیل برداشت سود سرمایه گذاران و تقویت نسبی ارزش دلار شاهد افت بود. قیمت فلز زرد در معاملات آتی امروز و برای تحویل در ماه دسامبر با ۰٫۱۶ درصد رشد به ۱۹۶۷ دلار رسید.

آمارهای جدید نشان می دهد بیش از ۱۶٫۶۲ میلیون نفر در سراسر جهان به کووید ۱۹ مبتلا شده اند و تاکنون نزدیک به ۶۵۶ هزار نفر جان خود را از دست داده اند. موارد ابتلا در آمریکا همچنان رو به افزایش است و ۴ ایالت در جنوب و غرب این کشور دیروز شاهد رکورد شکنی امار ابتلای روزانه بودند.

دیروز همچنین آمارها نشان داد که میزان اعتماد مصرف کننده در آمریکا طی ماه جولای بیش از حد انتظار کاهش یافته است. فعالان بازار اکنون منتظر نتیجه نشست ۲ روزه فدرال رزرو هستند که اواخر امروز مشخص خواهد شد.

نرخ پایین بهره که سبب کاهش هزینه فرصت سرمایه گذاری در بازارهای امنی نظیر بازار طلا می شود معمولا قیمت فلزات گرانبها را بالا می برد. در حال حاضر نرخ بهره در آمریکا در نزدیکی صفر درصد قرار دارد.

حجم دارایی های اس پی دی آر گلد تراست بزرگترین صندوق سرمایه گذاری در بازار طلا دیروز با ۰٫۷ درصد افزایش به ۱۲۴۳٫۱۲ تن رسید که نشان دهنده افزایش اشتیاق به سرمایه گذاری در بازار طلاست.

دیدگاهتان را بنویسید