150726

۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات توسعه آلومینا جاجرم پرداخت می‌شود

دنیای معدن - فرماندار جاجرم گفت: طبق هماهنگی‌های لازم با سازمان صمت خراسان شمالی مجوز طرح توسعه برای کلیه پروژه‌های افزایش تولید ظرفیت آلومینا جهت دریافت تسهیلات به بانک ملی به ارزش ۲۰۰ میلیارد تومان صادر شد.

رضا آذری در مصاحبه در جاجرم اظهار کرد: تسهیلات ۲۰۰ میلیارد تومانی برای افزایش ظرفیت تولید آلومینا از ۲۴۰ هزار تن به ۲۸۰ هزار تن که نیازمند مجوز طرح توسعه از طرف بانک ملی بود توسط سازمان صمت خراسان شمالی صادر و به بانک ملی ارائه شد.

وی افزود: این تسهیلات در چهارچوب سفر ریاست جمهوری به‌منظور افزایش تولید آلومینا و اجرای پروژه‌های مربوط به این افزایش است.

فرماندار شهرستان جاجرم ابراز داشت: این پروژه‌ها شامل طرح‌های شمش بیلت، توسعه واحد گل قرمز، واحد سود و تبخیر و هیدرات ریزدانه جهت ارائه به بانک ملی صادر شد.

آذری در ادامه خاطرنشان کرد: تعداد مصوبات در حوزه ایمیدرو و توسعه صنایع آلومینا ۵ مصوبه است که مهم‌ترین آن‌ها افزایش ظرفیت تولید پودر آلومینیوم و احداث فاز دوم کارخانه پودر و دیگری بررسی و احداث فاز دوم کارخانه شمش آلومینیوم به ارزش ۲۰۰ میلیارد تومان از تعهدات بانک ملی از محل صندوق ذخیره توسعه ملی این تسهیلات پرداخت خواهد شد.

وی با اشاره به سال جهش تولید خاطرنشان کرد: در سال جهش تولید و با توجه به مصوبات سفر رئیس‌جمهور و عملیاتی شدن این مصوبات با صدور مجوز و پیگیری‌ها در سطح استانی و ملی تا سال آینده شاهد توسعه صنایع صنعت آلومینیوم و صنایع پایین‌دستی و رونق تولید و اشتغال در شهرستان جاجرم خواهیم بود.

دیدگاهتان را بنویسید