150526

تجمع کارکنان هپکو در اعتراض به واگذاری شرکت به تأمین اجتماعی

دنیای معدن -رئیس شورای اسلامی کار هپکو گفت: مصوبه هیات وزیران بر واگذاری مازاد بر ۱۷ درصد سهام هپکو تا پایان سال است که این عملا منجر به تکه تکه شدن شرکت خواهد شد.

رضا عبدلی، رئیس شورای اسلامی کار هپکو در گفتگویی، از تجمع کارگران این شرکت در اعتراض به واگذاری هپکو به سازمان تأمین اجتماعی خبر داد و اظهار کرد: قرار بود شرکت به ایمیدرو منتقل شود، اما یک باره خبر واگذاری آن به تأمین اجتماعی منتشر شد.

عبدلی با بیان اینکه باید ببینیم آیا سازمان تأمین اجتماعی برنامه‌ای برای اداره هپکو دارد، گفت: یکی از بند‌های مصوبه هیات وزیران این است که سازمان تأمین اجتماعی باید مازاد بر ۱۷ درصد سهام هپکو را تا پایان امسال به فروش برساند؛ یعنی عملا با این اقدام هپکو تکه تکه می‌شود و این امر باعث نگرانی کارکنان شرکت شده است.

رئیس شورای اسلامی کار هپکو با بیان اینکه کارگران نسبت به مدیریت شرکت نیز اعتراض دارند، افزود: کار به کارخانه نیامده و نمی‌دانم این دلیل خاصی دارد؟ از سال گذشته تا اکنون ۲۰ قطعه بیشتر در شرکت تولید نکرده ایم و پروژه‌هایی که تکمیل شده، کار‌های قبلی شرکت بوده است.

وی به دستور مدیران شرکت مبنی بر حضور ۵۰ درصدی کارکنان در شرکت به دلیل شیوع کرونا اشاره کرد و گفت: کارکنان به این تعطیلی‌ها نیز اعتراض دارند. مسئولان می‌گویند تولید در شرکت نیست، در حالیکه قسمت‌هایی که مشغول به کار هستند، از کارگران می‌خواهند به بهانه کرونا، کار خود را تعطیل کنند.

عبدلی به نامه ۶۸ نماینده مجلس به سرپرست وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت اشاره کرد و گفت: این نمایندگان باید به کارگران پاسخ دهند چرا وقتی قرار بود هپکو به ایمیدرو واگذار شود، آن را مخالف قانون و تصدی گری جدید دولت در هپکو دانستند. اکنون که قرار است هپکو به سازمان تأمین اجتماعی واگذار شود، آیا مشکل قانونی ندارد؟

وی با بیان اینکه مهم‌ترین مطالبه کارکنان هپکو بازگشت رونق تولید به این شرکت است، گفت: چند سال است که کارگران هپکو به دنبال کار و تولید در شرکت هستند، اما مسئولان نسبت به این امر بی توجهی می‌کنند. زمانی دولت هپکو را با ۱۰ میلیون تومان به احمدپور واگذار کرد، اما حالا به جای مطالبات خود با رقم ۵۶۰۰ میلیارد تومانی به تأمین اجتماعی می‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید