150506

عملیات اجرایی معدن زغال سنگ حرارتی طبس آغاز می شود

دنیای معدن - استاندار خراسان‌جنوبی از آغاز عملیات اجرایی معدن زغال‌سنگ حرارتی طبس طی روزهای آتی خبر داد و گفت: نیروگاه حرارتی واقع در ۸۵ کیلومتری طبس به یزد از پروژه‌های بزرگ شرق کشور است.

به گزارش دنیای معدن، محمدصادق معتمدیان صبح امروز در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی خراسان‌جنوبی، اظهار داشت: با همراهی نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی به‌دنبال توسعه خراسان‌جنوبی هستیم و در همین راستا با تدوین سند میان‌مدت توسعه در دو بخش طرح‌های عمرانی و زیرساختی و همچنین اقتصادی و اشتغالزایی تلاش کردیم تا به غیر از منابع محدود استانی از اعتبارات ملی استفاده کنیم.

وی از آغاز عملیات اجرایی معدن زغال‌سنگ حرارتی طبس طی روزهای آتی خبر داد و بیان داشت: نیروگاه حرارتی واقع در ۸۵ کیلومتری طبس به یزد از پروژه‌های بزرگ شرق کشور است که در مجاورت بزرگترین معدن زغال‌سنگ منطقه و خاورمیانه قرار دارد و از درآمدهای این معدن برای تجهیز نیروگاه حرارتی استفاده خواهد شد.

استاندار خراسان‌جنوبی مطرح کرد: امیدواریم از طریق اختصاص فاینانس، ابر پروژه راه‌آهن که منجر به اتصال اقیانوس هند به ۱۱ کشور آسیای میانه خواهد شد را به سرانجام برسانیم و با استفاده از اعتبارات صندوق توسعه ملی شاهد اتصال خط ریلی بیرجند و قاینات به گناباد باشیم که با اتمام پروژه راه‌آهن چابهار- زاهدان- بیرجند، تحول عظیمی در سه استان شرقی کشور رخ خواهد داد.

معتمدیان اشاره به نرخ پایین بیکاری در خراسان‌جنوبی، خاطرنشان کرد: طی روزهای اخیر خراسان‌جنوبی برای چهارمین فصل پیاپی با نرخ چهار درصد، پایین‌ترین نرخ بیکاری کشور را به خود اختصاص داد که در نوع خود بی‌سابقه بوده است.

وی خواستار تکمیل پروژه‌های نیمه تمام ورزشی شامل سالن‌های چند منظوره، ۲۲ زمین چمن مصنوعی برای ۱۱ شهرستان و افزایش اعتبارات فصل پنجم مرتبط با هیئت‌های ورزشی با حمایت وزیر معین استان شد.

دیدگاهتان را بنویسید