150228

به دنبال حل مشکلات یا به دنبال برندسازی؟

عرفان حاج‌بابایی:اعضایی که به عنوان مثال در دو باشگاه استقلال و پرسپولیس با حکم وزیر ورزش و جوانان به عضویت این دو تیم درمی آیند تا در قامت افرادی که مسئولیت غیرفنی و مدیریتی دارند، تمام تلاش خود را برای حل مشکلات اقتصادی باشگاه و همچنین کسب درآمد و تامین امکانات لازم به کار بگیرند.

با این حال گویی نقش این افراد کاملا در شرایط این روزهای فوتبال ایران تغییر کرده است. اعضای هیئت مدیره این باشگاه ها ظاهرا پیش از آن که تمام تلاش و استعداد خود را برای حل مشکلات این تیم ها به کار ببندند، بیشتر به دنبال این هستند که با استفاده از پست و مقامی که به اعتبار نام استقلال یا پرسپولیس و یا حتی سایر تیم ها به دست آورده اند، برای خود یک برند شخصی بسازند تا بعدها بتوانند از آن منتفع شوند. یکی از ساده ترین راه ها برای تحقق این امر هم حضور مدام و مستمر در فضای رسانه ای است.

اعضای هیئت مدیره باشگاه ها به طور منظم با خبرگزاری ها مصاحبه می کنند یا به عنوان مهمان حضوری و یا تلفنی راه خود را به برنامه های زنده ورزشی در رادیو یا تلویزیون باز می کنند و به همین طریق مدام در معرض توجهات هستند. به این وسیله آن ها کم کم تعداد بیشتری فالوئر در فضای مجاز جذب می کنند و از صفحه شخصی خود در این شبکه اجتماعی به عنوان رسانه ای پر مخاطب بهره های زیادی می برند. این در حالی است که اگر شاید بخشی از این تلاش برای چهره شدن و دیده شدن در راه حل مشکلات باشگاه ها نظیر بدهی ها، عدم وجود درآمد پایدار و فقر امکانات سخت افزاری به کار گرفته می شد، قطعا باشگاه های ایرانی شرایط بهتری پیدا می کردند.

دیدگاهتان را بنویسید