150227

منیعی و عنایتی برنده دوئل استقلالی‌ها؛ ناکامی عجیب مدعیان و پرواز قوی سپید برای بقا

ملوان به نتایج خوب خود با میثاقیان ادامه داد و نظرمحمدی نیز در اولین حضورش روی نیمکت رایکا ترمز استقلال خوزستان را کشید. میثم منیعی و رضا عنایتی هم برنده دوئل با همتای استقلالی خود شدند.

شکست صدرنشین در بازی جنجالی
رفسنجانی‌ها با از دست یک پنالتی حساس در نیمه اول توسط حمید گلزاری هافبک گلزنشان این شانس را به ملوان دادند تا در نیمه دوم پیشروی کند و در دقیقه ۸۸ تک‌گل بازی را به ثمر برساند و باعث دومین پیروزی خانگی قوی سپید با اکبر میثاقیان شود. این پیروزی در شرایطی رقم خورد که مسی‌ها در دقایق پایانی نیمه اول دو بازیکن خود را با کارت قرمز داور از دست دادند تا نیمه دوم را ۹ نفره به لاک دفاعی رفته و در نهایت ملوان با گل محمدرضا محرمی سه امتیاز شیرین را دشت کند. با پیروزی یک بر صفر ملوان مقابل مس رفسنجان شاگردان محمد ربیعی با ۵۷ امتیاز در صدر لیگ باقی ماندند در حالی که کسب پیروزی می‌توانست تقریباً صعود آن‌ها به لیگ برتر را قطعی کند. ملوان نیز که با حضور میثاقیان جانی دوباره گرفته با این پیروزی ۳۱ امتیازی شد و بالاتر از نیروی زمینی در رده چهاردهم جدول قرار گرفت.

خطیبی بالاخره با آلومینیوم باخت
رسول خطیبی که در نیم‌فصل دوم روز‌های خوبی در آلومینیوم اراک داشت و بدون شکست این تیم را به سمت لیگ برتر همراهی می‌کرد این بار در خانه تیم رضا عنایتی شکست خورد تا دوئل مهاجمان سابق استقلال به سود سرمربی هوادار به پایان برسد. این مسابقه حساس در اسلامشهر و در شرایطی برگزار شد که آلومینیومی‌ها با وجود گل زودهنگامی که توسط حامد پاکدل در دقیقه ۴ به ثمر رساندند در نیمه دوم بازی را به میانه میدان حریف واگذار کردند. دقیقه ۶۴ حمید کاظمی با دروازه تک به تک شد و با یک ضربه دقیق خودش را در صدر جدول گلزنان لیگ یک تثبیت کرد، اما این پایان کار نبود و سپهر روزی‌طلب در دقیقه ۷+۹۰ و در حالی که همه در انتظار سوت پایان بازی بودند توپ را داخل محوطه جریمه حریف تصاحب کرد و با یک حرکت بدن به سمت چپ و یک ضربه تمام‌کننده زیبا توپ را از دروازه‌بان آلومینیوم عبور داد تا مهم‌ترین نتیجه این هفته با پیروزی شاگردان رضا عنایتی رقم بخورد.

کامبک بادران
بادران که از تیم‌های پرفراز و نشیب این فصل بوده پس از دو باخت پیاپی این بار در خانه خوشه طلایی روز خوبی داشت و در دیداری پرگل و عجیب به برتری رسید. در این دیدار مصطفی نوروزی در دقیقه ۱۱ و محمد سرافراز در دقیقه ۴۰ برای خوشه طلایی و محسن عاشوری گل زدند، اما بعد از گل سیف‌پناهی در دقیقه ۴۴ این بادران بود که توسط حسین کریمی (۷۲) و امیر میربزرگی (۸۲) به دو گل دیگر هم رسید تا کامبک فوق العاده‌ای در این مسابقه داشته باشد. خوشه طلایی در صورت مساوی وضعیت خوبی پیدا کرده و تا رده دوم صعود می‌کرد، اما آن‌ها نیز مثل دیگر بالانشین‌ها روز خوبی را سپری نکرده و طعم شکست را چشیدند تا با ۴۹ امتیاز بالاتر از نود و پایین‌تر از مس کرمان در رده چهارم باقی بمانند. بادران نیز با این برد ۴۴ امتیازی شد تا اندک امید‌های خود را برای صعود حفظ کند.

صفر-صفر خانگی دیگر برای مس
مس کرمان پس از تساوی بدون گل مقابل همتای رفسنجانی خود در کرمان، این بار هم در خانه تن به این نتیجه مقابل نود ارومیه داد تا چهار امتیاز در روز‌های حساس لیگ یک در بازی‌های خانگی از دست بدهد. این در حالی بود که نودی‌ها در غیاب سرمربی خود و با مشکلات مالی شرایط ایده‌آلی هم نداشتند. دو تیم برای رسیدن به گل فرصت‌هایی داشتند که از دست دادند و حتی نود یک بار دروازه میزبان خود را باز کرد که داور آن را به دلیل خطا نپذیرفت. مس کرمان با تک‌امتیاز این مسابقه شرایط بهتری در جدول پیدا کرد و با توجه به شکست آلومینیوم با تیم دوم جدول هم‌امتیاز شد تا دیدار مستقیم این دو تیم به نوعی فینال زودرس لیگ برای شناخت دومین تیم صعودکننده باشد. نود ارومیه هم با این تساوی ۴۸ امتیازی شد تا شانس خود را برای صعود زنده نگه دارد.

جدال تازه‌وارد‌های آبی به سود منیعی
دیگر دوئل استقلالی‌ها در تقابل گل ریحان البرز با سپیدرود رشت بود که هر دو مربی به تازگی روی نیمکت تیمشان نشسته بودند. منیعی جانشین نصرتی در گل ریحان شده بود و پاشازاده به جای دست‌نشان روی نیمکت سپیدرود نشسته بود. در این مسابقه حساس گل ریحان با گل دقیقه ۶۴ نیما مختاری سپیدورد را شکست داد تا مهدی پاشازاده در دومین بازی اش با تیم سپیدورد کماکان روی نوار ناکامی باشد. آن‌ها هفته گذشته با ملوان مساوی کردند و این بار هم به گل ریحان باختند تا وضعیت خوبی در انتهای جدول لیگ نداشته باشند، در حالی که زمزمه‌هایی مبنی بر جدایی پاشازاده از سپیدرود و حضورش روی نیمکت تیم لیگ برتری شاهین بوشهر هم به گوش می‌رسید. در این مسابقه سپیدرودی‌ها یک بار به قضاوت داور اعتراض شدیدی داشتند که هند پنالتی این تیم گرفته نشده است.

نظرمحمدی ترمز تیم شگفتی‌ساز را کشید
تیم رایکا بابل که علی نظرمحمدی را جانشین رحمان رضایی روی نیمکت تیمش کرده در یک بازی سخت و پربرخورد مقابل استقلال خوزستان قرار گرفت و تلاش دو تیم بعد از ۹۰ دقیقه به جایی نرسید تا امتیازات بین بابل و اهواز تقسیم شود. استقلال خوزستان قبل از این بازی شش برد پیاپی به دست آورده بود و قصد داشت با پیروزی مقابل رایکا رسماً چهره یک مدعی را به خود بگیرد، اما نظرمحمدی ترمز تیم خلیفه‌اصل را کشید هر چند این یک امتیاز چندان هم به درد رایکا نخورد و این تیم در جمع فانوس به دستان باقی ماند.

تساوی به درد نخور در پایین جدول
نیروی زمینی که هفته گذشته در خانه دو بر یک مغلوب هوادار شده بود برای جبران این نتیجه به سیرجان رفته بود، اما تلاش شاگردان امید روانخواه در ۹۰ دقیقه به جایی نرسید تا امتیازات بازی بین این دو تیم تقسیم شود. سیرجانی‌ها با دو برد پیاپی از انتهای جدول دور شده بودند و مصمم به کسب سومین برد پیاپی. نیروی زمینی با ادامه این روند کارش برای بقا سخت خواهد شد و چه بسا یکی از تیم‌های سقوط‌کننده به لیگ دسته دوم باشد هر چند با توجه به بازی‌های سخت آرمان‌گهر این تیم هم کار آسانی در ادامه ندارد.

خداحافظی رسمی شهرداری تبریز
تیم شهرداری تبریز که روی کاغذ نزدیک به محال شانس بقا را داشت با شکست مقابل قشقایی شیراز رسماً سقوط کرد. قشقایی شیراز با این برد که تا حدود زیادی روی آن حساب کرده بود توانست از پایین جدول دور شده و خود را به میانه جدول برساند تا شاگردان ابراهیم طالبی امیدوار باشند وضعیت بهتری از دیگر تیم شیرازی یعنی فجر‌سپاسی در پایین لیگ برای خود رقم بزنند. فجری‌ها در آخرین بازی این هفته شب گذشته به مصاف داماش گیلان رفتند.

دیدگاهتان را بنویسید