150135

جزئیات مشاهده تعداد سهام عدالت در روش غیرمستقیم

به گزارش راهبرد معاصر مشاهده تعداد سهام در روش غیر مستقیم امکان پذیر شد. ستاد آزادسازی سهام عدالت اعلام کرده است مشاهده تعداد سهام عدالت در روش غیر مستقیم از طریق سایت سهام عدالت به نشانی sahamedalat.ir قابل انجام است و سهمادارنی که روش غیر مستقیم را برای مدیریت سهام عدالت خود انتخاب کرده اند می توانند تعداد سهام خود را با داشتن شماره شبای بانکی معتبر و تلفن همراه آن را در سامانه سهام عدالت مشاهده کنند.

ستاد آزادسازی سهام عدالت با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد: مانده دارایی نهایی شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی به نسبت باقی‌مانده مشمولان به روش غیرمستقیم در هر استان، برای کدهای سهامداری تخصیص یافته است.

در اطلاعیه روز دوشنبه ستاد آزادسازی سهام عدالت آمده است: در پی اتمام مهلت انتخاب روش مستقیم سهامداری از سوی مشمولان سهام عدالت و براساس اطلاعات دریافتی از سازمان خصوصی سازی، مانده دارایی نهایی شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی به نسبت باقی‌مانده مشمولین به روش غیرمستقیم در هر استان به کد بورسی هر یک از این شرکت‌ها تخصیص یافته و این شرکت‌ها می‌توانند کلیه حقوق سهامداری را نسبت به مانده سهام خود در شرکت‌های سرمایه‌پذیر اعمال کنند.

با توجه به اینکه هنوز گشایش نماد این شرکت‌ها در بورس یا فرابورس انجام نشده و قیمت سهام آنها کشف نشده است، لذا شرکت سپرده‌گذاری مرکزی فقط نسبت به اعلام میزان دارایی (تعداد سهام هر مشمول در شرکت سرمایه‌گذاری استان خود) اقدام کرده است.

بعد از کشف قیمت هر سهم شرکت سرمایه‌گذاری استانی در بورس، قیمت و ارزش روز هر سهم و جمع ارزش دارایی هر سهامدار، قابل ملاحظه و مشاهده در همان سایت خواهد بود.

نحوه استعلام دارایی سهام عدالت

تا قبل از طراحی سامانه استعلام دارایی سهام عدالت به نشانی sahamedalat.ir ، ارزش واقعی این سهام در بازار مشخص نبود و صرفا گمانه زنی هایی در این خصوص وجود داشت . از زمان طراحی این سامانه ارزش سهام عدالت در قسمت panel sahamedalat ir سهامداران در بازار مشخص شده و آن ها می توانند با مراجعه به این سامانه نسبت به مشاهده و استعلام دارایی سهام عدالت خود اقدام کنند .

از آنجایی که ارزش اسمی سهام عدالت سهامداران با یکدیگر متفاوت بوده و همه به یک اندازه سهام ندارند ، قیمت سهام عدالت در بازار نیز متغیر است . بنابراین توصیه می شود هر کس نسبت به استعلام دارایی سهام عدالت خود به صورت مجزا اقدام کند تا اطلاعات دقیقی در این خصوص به دست آورد . با استفاده از راهنمای تصویری ذیل می توانید به راحتی دارایی سهام عدالت خود را استعلام و مشاهده کنید .

1- در اولین قدم لازم است که نشانی sahamedalat . ir را در مرورگر اینترنتی خود جستجو کرده و دقیقا وارد همین صفحه شوید .

جزئیات مشاهده تعداد سهام عدالت در روش غیرمستقیم

2- بعد از انتخاب گزینه مشاهده دارایی سهام عدالت وارد قسمت panel sahamedalat ir می شوید که در آن چند بند نوشته برای شما به نمایش در می آید که لازم است بعد از مطالعه دقیق و کامل آن ها گزینه متوجه شدم را انتخاب کنید .

جزئیات مشاهده تعداد سهام عدالت در روش غیرمستقیم

3- در این مرحله باید کد ملی خود را در جای خالی وارد کرده و عبارت دریافت پیامک اعتبار سنجی را فعال کنید .

جزئیات مشاهده تعداد سهام عدالت در روش غیرمستقیم

4- حالا یک عبارت امنیتی برای شما به نمایش در می آید که بعد از وارد کردن آن باید گزینه تایید را انتخاب کنید .

جزئیات مشاهده تعداد سهام عدالت در روش غیرمستقیم

5- تا دو دقیقه بعد از تایید عبارت امنیتی یک کد فعال سازی برای تلفن همراه شما ارسال خواهد شد . بعد از در یافت این کد ، آن را در جای خالی درج کرده و گزینه ورود را فعال کنید .

جزئیات مشاهده تعداد سهام عدالت در روش غیرمستقیم

6- حالا وارد صفحه استعلام دارایی سهام عدالت خود شده اید و مطابق تصویر زیر قیمت سهام عدالت شما برایتان به نمایش در می آید .

جزئیات مشاهده تعداد سهام عدالت در روش غیرمستقیم

دیدگاهتان را بنویسید