150090

تمدید سه ماهه اعتبار پروانه های اکتشاف معادن تعطیل در استان سمنان

دنیای معدن - معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان از افزایش سه ماهه اعتبار پروانه های اکتشاف معدنی در استان خبر داد.

به گزارش دنیای معدن، محمد فروهر گفت: مدت سه ماه به اعتبار کلیه پروانه های اکتشاف دارای اعتبار که فعالیت آنها به نحوی به علت گسترش و شیوع ویروس کرونا تعطیل گردیده و یا راکد مانده است، اضافه می شود.

وی تصریح کرد: به منظور کاهش آثار ضرر و زیان ناشی از شیوع ویروس کرونا و با توجه به ابلاغ شورای عالی معادن ، مقرر شد مدت سه ماه بدون اخذ هزینه های مربوطه موضوع تبصره 3 ماده قانون معادن به اعتبار کلیه پروانه های اکتشاف معادن اضافه گردد.

معاون امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان افزود: این مصوبه در راستای مساعدت با مکتشفین و سرمایه گذاران معدنی در جهت کاهش اثر ضرر و زیان ناشی از شیوع ویروس کرونا در جلسه شورای عالی معادن مطرح گردید که با توجه به تبصره 4 ماده 12 قانون معادن، رای قطعی و لازم الاجرای شورا صادر گردیده است.

وی گفت: مصوبات شورای عالی معادن برای اشخاص داخل کشور سه ماه و افراد مقیم خارج از کشور شش ماه از تاریخ ابلاغ قابل اعتراض خواهد بود و خارج از مهلت های ذکر شده ، تصمیمات شورای عالی معادن قابل اعتراض نمی باشد.

فروهر اضافه کرد: در بخش معدن استان سمنان در حال حاضر تعداد 183 فقره پروانه اکتشاف و تعداد 67 فقره گواهی کشف دارای اعتبار می باشد و تعداد 629 معدن نیز دارای پروانه بهره برداری هستند و فعالیت می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید