149988

پرسپولیس آماده برگزاری جشن قهرمانی زودهنگام/ پیکان از منطقه سقوط خارج شد+جدول

هفته بیست و چهارم لیگ برتر فوتبال در شرایطی به پایان رسید که یک دیدار این هفته به خاطر ابتلای بیش از ۲۵ درصد از بازیکنان فولاد به ویروس کرونا لغو شد و پرسپولیس با توجه به توقف تیم‌های تعقیب کننده‌اش بیش از گذشته به قهرمانی زودهنگام نزدیک‌تر شد.

سرخ‌پوشان تهران در خانه ماشین‌سازی یک بر صفر برنده شدند و ۵۶ امتیازی شدند. سپاهان و شهر خودرو که نزدیک‌ترین تیم‌ها به صدرنشین بودند در خانه برابر پارس جنوبی جم و سایپا متوقف شدند و به تساوی یک بر یک رسیدند. جدال استقلال و تراکتور نیز با تساوی بدون گل به پایان رسید و صنعت نفت آبادان میزبان نساجی مازندران بود و این بازی نیز با تساوی یک بر یک تمام شد تا تمامی مدعیان فاصله‌شان با پرسپولیس دو امتیاز دیگر افزایش پیدا کند.

در دو بازی دیگر برگزار شده ذوب‌آهن مهمان شاهین بوشهر بود اما با نتیجه ۵ بر یک پیروز شد و پیکان برابر گل‌گهر سیرجان به برتری ۲ بر صفر دست یافت.

در پایان رقابت‌های هفته بیست و چهارم پرسپولیس با ۵۶ امتیاز و بدون دغدغه در صدر جدول ایستاده است. سپاهان و شهر خودرو با ۴۲ امتیاز دوم و سوم هستند و تراکتور با ۴۱ امتیاز در جایگاه چهارم قرار دارد. فولاد با دو بازی معوقه ۳۹ امتیازی است و در رده پنجم قرار گرفته و استقلال یک بازی معوقه ۳۸ امتیاز دارد و ششم است. رتبه هفتم نیز در اختیار صنعت نفت آبادان با ۳۷ امتیاز است. تیم‌های نفت مسجدسلیمان، نساجی مازندران، ذوب‌آهن و ماشین‌سازی در میانه جدول هستند و سایپا، پارس جنوبی جم، پیکان، گل‌گهر سیرجان و شاهین بوشهر در رده‌های دوازدهم تا شانزدهم هستند.

با توجه به نتایج کسب شده تنها رخ دادن اتفاقات غیرممکن است که مانع قهرمانی پرسپولیس می‌شود. ۶ تیم دوم تا هفتم شانس کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا را دارند و دو تیم از میان این تیم‌ها می‌توانند در کنار سرخ‌پوشان تهران و قهرمان جام حذفی راهی مسابقات باشگاهی آسیا شوند. در پایین جدول هم پیکان کمی از ته جدول جدا شده و بیشترین خطر سقوط را تیم‌های شاهین بوشهر و گل‌گهر سیرجان تهدید می‌کند. البته تیم‌های پارس جنوبی و سایپا همچنان نگران سقوط از لیگ برتر هستند.

دیدگاهتان را بنویسید