149900

دولت در تلاش است کارخانه سیمان تیس چابهارهرچه سریع تر به بهره برداری برس

دنیای معدن - سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: دولت در تلاش است بهره برداری از کارخانه سیمان تیس در سریع ترین زمان ممکن انجام شود تا شاهد اشتغال و توسعه در این منطقه از استان سیستان و بلوچستان باشیم.

به گزارش دنیای معدن، حسین مدرس خیابانی روز پنجشنه در بازدید از کارخانه سیمان تیس چابهار با بیان اینکه برای جهش تولید و اشتغال از هیچ کوششی در نقاط مختلف کشور دریغ نمی کنیم اظهارداشت: برای تکمیل کارخانه ها و واحدهای تولیدی نیمه تمام سعی می کنیم.

وی درباره هدف خود از بازدید از این کارخانه بیان داشت: بازدید از این کارخانه در هفته پنجم پویش ملی "تولید، تداوم امید" نشان از اهمیت تسریع در افتتاح چنین کارخانه هایی است تا بتوانیم از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات آنها قرار گرفته و اگر موانعی وجود دارد پیگیری و رفع شوند.

استاندار سیستان و بلوچستان هم از پیگیری برای تامین برق و همچنین تامین اعتبار مورد نیاز کارخانه خبر داد.

احمدعلی موهبتی با اشاره به پیشرفت فیزیکی بیش از ۸۰درصد عملیات احداث این طرح، گفت: این کارخانه پس از تکمیل قادر خواهد بود سالانه یک میلیون تن سیمان خاکستری تولید کند.

وی ادامه داد: میزان سرمایه گذاری ثابت این طرح ۳۵۰۰ میلیارد ریال به صورت ریالی و ۲۶.۵ میلیون دلار ارزی است که برای بیش از ۳۵۰ نفر بصورت مستقیم ایجاد اشتغال خواهد کرد.1

دیدگاهتان را بنویسید