149882

افزایش ۵۰ درصدی ظرفیت تولید فولاد اکسین با راه اندازی پروژه فولاد سازی

دنیای معدن - مدیرعامل فولاد اکسین خوزستان گفت: چنانچه پروژه فولاد سازی راه اندازی و به بهره برداری برسد نزدیک به ۵۰ درصد به ظرفیت تولید این کارخانه افزوده خواهد شد.

به گزارش دنیای معدن، ابراهیمی مدیرعامل فولاد اکسین خوزستان گفت: چنانچه طرح فولاد سازی شرکت فولاد اکسین راه اندازی نگردد قطعا در آینده یکی از چالش های اصلی این شرکت بحث تامین مواد اولیه خواهد بودو با راه اندازی آن نزدیک به ۵۰ درصد به ظرفیت تولید این کارخانه افزوده خواهد شد.

او افزود: در سال ۱۳۹۸ ما توانستیم با تلاش جوانان شرکت در تولید به تناژ معادلی برابر ۷۲۰ هزار تن دست یابیم و رکورد ۱۰ ساله این شرکت را به ثبت برسانیم و این در حالیست که ظرفیت اسمی این کارخانه ۷۰۰ هزار تن است و ما در بحث سود و زیان انباشته به سود ۵۱۳ میلیارد تومانی در سال ۹۸ رسیدیم و بسیاری از بدهی ها را تسویه نمودیم.

ابراهیمی بیان داشت: ۴ دلیل برای دستیابی به موفقیت ها در سال ۹۸ بود که دلیل اول حذف فروش کارمزدی و فروش مستقیم بود که منجر به حذف دلال ها و واسطه ها گردید و باعث شد جایگاه خود را در بازار بدست آوریم و برای خود استراتژی فروش تعریف کنیم.

افزایش تولید ورق های فولادی در شرکت فولاد اکسین خوزستان

مدیرعامل فولاد اکسین خوزستان ادامه داد: یکی دیگر از اتفاقات خوبی که در سال گذشته افتاد و از دلایل موفقیت های ما در سال ۹۸ بود بحث پروژه نفت و گاز گوره به جاسک بود که در واقع با توجه به اینکه سبد محصولات این شرکت ۵۳ درصد مربوط به ورق های API یا حوزه نفت و گاز است، که در سال گذشته توانستیم به این هدف نزدیک شویم و رکورد تولید ورق های API در تاریخ ۱۰ ساله این شرکت را به ثبت برسانیم و اکنون ۶۰ درصد تولیدات ما API در محیط های ترش و شیرین است.

این مقام مسئول ادامه داد: سومین دلیل عمده موفقیت فولاد اکسین در سال ۹۸ را همکاری مناسب این شرکت با فولاد خوزستان دانست و گفت: این همکاری منجر به افزایش صادرات ما تا ۴۱ هزار تن به کشور های مختلف گردید و در اوج تحریم ها توانستیم محصولات خود را به قلب اروپا صادر کنیم. همچنین همکاری فولاد منجر شد تا مواد اولیه این شرکت از داخل استان تهیه و مشکل تامین مواد اولیه ما تا حد زیادی مرتفع گردد.

او اظهار داشت: خرید قطعات و لوازم یدکی در سال ۹۸ نیز یکی دیگر از دلایل موفقیت های ما در آن سال بود که با خرید ۱۲۶ میلیارد تومان لوازم و قطعات یدکی منجر به بالا بردن میزان آماده بکاری تجهیزات و خط تولید گردید و مهمترین موضوعی که می تواند باعث افزایش سود آوری این شرکت در آینده گردد طرح توسعه فولاد سازی این شرکت است که جز کلید واژه های جهش تولید محسوب گردد.

ابراهیمی افزود: در حال حاضر اسلب مورد نیاز برای ورق های API در کشور فقط در شرکت فولاد مبارکه تولید می شود که ماه گذشته این شرکت اقدام به کلنگ زنی پروژه نورد گرم ورق های عریض کرد و در صورت بهره برداری از آن قطعا اسلب های تولیدی فولاد مبارکه برای پروژه نورد این شرکت استفاده خواهد شد و در چند سال آینده، ما هر ۳ ماه نزدیک به ۱۰۵ هزار تن اسلب را از دست خواهیم داد و متعاقب آن ۶۰ تا ۷۰ درصد سبد محصول خود را از دست می دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید