149733

سهام هپکو را به هیچ نفروشید/ اشتیاق کارگران برای کار و تولید

دنیای معدن - عضو شورای اسلامی کار شرکت هپکو گفت: فروش سه درصد از سهام هپکو برای تولید مشخص نیست و متاسفانه سهام هپکو به هیچ فروخته می شود.

ابوالفضل رنجبر پیرامون آخرین وضعیت شرکت هپکو اظهار کرد: با گذشت چند ماه از نشست با رئیس قوه قضائیه، استاندار مرکزی و مسئولین مربوطه در تهران قرار بود واگذاری هپکو به ایمیدرو هر چه سریع تر انجام شود و سه درصد از سهام شرکت به دلیل ایجاد نقدینگی و کمک به بخش تولید به فروش رسد و در قالب بلوک سهام به شرکت های زیر مجموعه ایمیدرو یا سهامدار اهل واگذار شود تا با اورده نقدینگی بخشی از مشکلات برطرف شود، البته قابل ذکر است که در جلسه با رئیس قوه قضائیه هم اعلام کردیم تنها با فروش این سه درصد سهام بلوکی مشکلات هپکو حل نخواهد شد و انتظار داریم دولت نیز هر چه سریع تر تکلیف مالکیت سهام را مشخص کند و سهامدار جدید (ایمیدرو) سکان هدایت این شرکت را به دست بگیرد و با ارائه برنامه های کاری و آورده نقدینگی در سال جهش تولید کار و اشتغال ایجاد کند.

وی ادامه داد: متأسفانه مسئولین یک درصد از سهام را در اسفند ماه ۹۸ به ارزش حدوداً ۹۹ میلیارد تومان فروخته اند و به دلایل مختلف آن را به خزانه دولت انتقال دادند در صورتی که شرکت هپکو نقدینگی ندارد. همچنین روزهای گذشته نیز حدود ۴۰ میلیون سهام بلوکی هپکو را به ارزش ۲۳ میلیارد تومان فروخته اند که بیم آن می رود که این نیز به خزانه دولت واریز شود البته در سال گذشته پس از فروش یک درصدی سهام اعلام کردند که با تلاش فراوان وامی از محل بودجه یارانه ها به هپکو اختصاص یافته است که آن هم فقط در راستای پرداخت به حقوق معوق کارگر و بخشی هم برای بازنشستگان استفاده شد و عملاً از پولی که وارد شرکت می شود که برای تولید و خرید مواد اولیه احتصاص پیدا کند، خبری نیست.

عضو شورای اسلامی کار شرکت هپکو گفت: حال این پرسش مطرح است مگر قرار نبود فروش سه درصد از سهام هپکو برای تولید اختصاص پیدا کند حال چرا با فروش این گونه سهام، شرکت را تکه تکه می کنند، کارگران از این وضعیت ناراضی هستند. تا چه زمانی باید منتظر بود تا واگذاری، اهلیت سنجی سهامدار، حسابرسی ها و… مشخص شود.

رنجبر ضمن تاکید بر انجام حسابرسی های این شرکت بیان کرد: همچنان از دستگاه قضائی و نهادهای مربوطه انتظار می رود بحث حسابرسی از واگذاری های گذشته هپکو و مدیران این مجموعه را پیگیری کنند.

به گفته وی متأسفانه عملکرد بد سهامداران و مدیران شرکت سبب شد که به نوعی تعدیل نیرو داشته باشیم و در حال حاضر کمبود نیرو داریم و باید هرچه سریع تر واگذاری شرکت هپکو به ایمیدرو تعیین تکلیف شود.

عضو شورای اسلامی کار شرکت هپکو تصریح کرد: در خصوص مصاحبه یکی از مسئولین ایمیدرو که اظهار داشته با توجه به تنش موجود در فضای کارگری این شرکت باعث کمبود رونق تولید شده ایم نیز لازم به ذکر است به وی اعلام کنیم تنش های کارگری در شرکت ناشی از عملکرد بد سهامداران و مدیران می باشد چرا که اعتراضات کارگران در خصوص حفظ اشتغال و آینده شرکت بوده و هست و روند فرسایشی رونق تولید در هپکو هیچ ار تباطی به تنش کارگران ندارد و ناشی از عملکرد سهامداران و مدیران است.

عضو شورای اسلامی کار شرکت هپکو با اشاره به نطق اخیر یکی از نمایندگان در مجلس در راستای حمایت از تعیین تکلیف شرکت هپکو عنوان کرد: از ایراد این نطق صریح توسط نماینده اراک سپاسگزارم اما در دوره قبلی مجلس نیز نمایندگان در نطق های خود چندین بار به صراحت درباره این موضوع پرداختند اما نتیجه ای حاصل نشد، رفع مشکل هپکو باید پس از سال ها دغدغه همگان باشد و یکبار برای همیشه این موضوع به صورت ریشه ای حل شود رفع شود.

دیدگاهتان را بنویسید