149675

رضوانی فر: فرآیند معدنکاری در عمق ۶۵۰ متری زمین غرور آفرین است

دنیای معدن - مدیران عامل شستا و تاصیکو سفر کاری خود به استان خراسان جنوبی را با حضور در طبس و بازدید از شرکت زغال سنگ پروده طبس به عنوان اولین معدن تمام مکانیزه و بزرگترین تولیدکننده زغال سنگ کشور، آغاز کردند.

به گزارش دنیای معدن به نقل از روابط عمومی شرکت زغال سنگ پروده طبس، محمد رضوانی فر، مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) و غلامرضا سلیمانی، مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری صدر تامین (تاصیکو)، که به اتفاق آقایان کوروش نفیعی، سیامک علی بابایی، علی رستمی و محمدنبی نوری، سفر کاری خود به استان خراسان جنوبی را با حضور در طبس و بازدید از شرکت زغال سنگ پروده طبس به عنوان اولین معدن تمام مکانیزه و بزرگترین تولیدکننده زغال سنگ کشور، آغاز کردند.
محمد رضوانی فر پس از بازدید از کارگاه لانگوال استخراج زغال سنگ در عمق ۶۵۰ متری زمین و همچنین بازدید از فرایند فرآوری محصول در کارخانه زغالشویی پروده طبس، فرایند معدنکاری و تلاش نیروها را باشکوه و غرور آفرین توصیف کرد و افزود نظم و انضباط و روحیه دلسوزی برای توسعه، در نقطه نقطه معدن مشهود بود.
غلامرضا سلیمانی نیز با اعلام اینکه بهترین و مدرنترین معدن ایران با طراحی و بهره برداری خوب و نیروی انسانی توانمند، در خدمت توسعه منطقه بوده است گفت: تلاش می کنیم با تأمین ست دوم تجهیزات مکانیزه استخراج لانگوال، معدنکاری و اشتغال پایدار را توسعه دهیم.
مدیرعامل شرکت زغال سنگ پروده طبس در این بازدید ضمن قدردانی از حضور مدیران عامل شستا و تاصیکو و همچنین جمعی از مسئولین شهرستان و استان در منطقه معدنی پروده، گزارشی از فعالیت های شرکت در حوزه های مختلف مدیریتی و عملیاتی ارائه نمود.
رمضان کریتی ثانی با اشاره به جایگاه شرکت که در شش سال متوالی گذشته بزرگترین تولید کننده زغال سنگ کشور بوده است افزود: عملیات معدنی و استخراج ذخایر را تقریباً در تمامی حوزه فعالیت خود گسترش داده ایم و برای افزایش ظرفیت استخراج زغال سنگ خام و همچنین بهبود راندمان فرآوری محصول، خرید ست دوم تجهیزات استخراج مکانیزه در معدن و اجرای طرح اسپیرال برای تولید کنسانتره بیشتر در کارخانه زغالشویی را در دست پیگیری داریم.
وی ضمن اشاره به نقش فعالیت شرکت در توسعه اقتصادی اجتماعی گفت: با توجه به سرمایه های انسانی و توانمندی های در اختیار، خواستار این مهم هستیم که با تأمین ذخایر جدید زغالی، فعالیت معدنکاری و اشتغالزایی پایدار در منطقه را توسعه دهیم.
شایان ذکر است که در این بازدید، مسائل مطرح شده شرکت زغال سنگ پروده طبس مورد بررسی و گفتگو قرار گرفت و عنوان شد پروژه های توسعه این شرکت شامل در اختیار گرفتن پهنه های جدید زغالی برای توسعه معدنکاری، خرید تجهیزات استخراج لانگوال و اجرای طرح اسپیرال، افزایش سرمایه شرکت و عرضه سهام در بازار سرمایه، با حمایت و همکاری تاصیکو و شستا پیگیری خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید