149551

اگر یحیی، باقری را نمی‌خواست که همان اول کار می‌گفت

مربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: اگر یحیی گل محمدی، کریم باقری را نمی‌خواست، همان اول کار می‌گفت. این سخنان شایعه است تا پرسپولیس را به حاشیه ببرند.

حمید مطهری روز جمعه در گفت وگو با ایرنا، در خصوص شرایط فنی پرسپولیس پیش از جدال روز شنبه با شاهین بوشهر، استفاده از بازیکنان جوان در ترکیب پرسپولیس، مساله جدایی بیرانوند، حضور کریم باقری در تیم ملی و … صحبت‌هایی را مطرح کرد که متن کامل آن بدین شرح است:

ایرنا: ابتدا درباره بازی هفته گذشته با پیکان صحبت کنید.

مطهری: در بازی با پیکان درست بعد از چهار ماه از آخرین دیدار در لیگ به میدان رفتیم. مقابل تیمی که بازی کردن با آن سخت است اما خدا را شکر نتیجه خوبی گرفتیم و فرم فوتبالی خود را حفظ کردیم. عملکرد ما مقابل پیکان خوب بود البته بازی به بازی بهتر می‌شویم.

ایرنا: ‌پرسپولیس شنبه باید مقابل شاهین بوشهر در تهران بازی کند، خیلی‌ها اعتقاد دارند که این یک بازی ساده برای پرسپولیس است، آیا این مساله را قبول دارید؟

مطهری: ما به هیچ وجه این مسابقه را ساده نمی‌گیریم. بازی با تیم‌های ته جدولی بسیار سخت‌تر است چون آنها چیزی برای از دست دادن ندارند. برای شاهین و همه تیم‌های لیگ احترام قائلیم و با تمام انرژی مقابل این تیم بازی می‌کنیم. نمی‌توانیم خود را از پیش برنده بدانیم و باید برای پیروزی تلاش کنیم.

ایرنا: چه اتفاقی رخ داده که پرسپولیس بعد از چهار ماه تعطیلی هنوز فرم ایده‌آل خود را دارد؟ این درحالیست که خیلی از تیم‌ها این شرایط را ندارند.

مطهری:‌در خصوص تیم‌های دیگر صحبت نمی‌کنم و فقط درباره پرسپولیس حرف می‌زنم. در این مدت سعی کردیم که خود را در شرایط حرفه‌ای نگاه داریم. خوشبختانه همه اعضای کادر فنی و بازیکنان زحمت کشیدند و طبق یک برنامه‌ریزی دقیق تمرین کردیم و بازی دوستانه انجام دادیم. نتیجه این تمرینات و بازی‌های دوستانه را در بازی با پیکان دیدید.

ایرنا: محمد انصاری و وحید امیری دو بازیکن مصدوم پرسپولیس هستند، برای پر کردن جای آنها چه برنامه‌ای دارید؟

مطهری: اول برای انصاری و امیری آرزوی سلامتی می‌کنم. آنها جزو بهترین‌های ما هستند اما در پرسپولیس شرایط به‌گونه‌ای است که همه بازیکنان برای ما ارزشمند هستند. از بازیکنان جوان گرفته تا سید جلال حسینی که کاپیتان تیم است. حسینی در وقتی دقایق آخر در دیدار با پیکان به زمین آمد، انگیزه بسیاری داشت و همین نشان می‌دهد که مجموعه خوبی هستیم. کار تیمی مهم ترین اصل پرسپولیس است و در صورت مصدومیت و محرومیت، بازیکنانی داریم که جای مصدومان و محرومان را پر کنند. تک تک بازیکنان برای ما ارزشمند هستند و باید این مجموعه را مدیریت کنیم تا بهترین نتایج را بگیریم.

ایرنا: بعد از درخشش مهدی عبدی در بازی با پیکان آیا باید منتظر بازی کردن و درخشش دیگر بازیکنان جوان پرسپولیس باشیم؟

مطهری: جوانان خوبی داریم اما آنها باید همیشه تلاش کنند و خود را در شرایط ایده‌آل نگاه دارد. وظیفه کمک به این بازیکنان را داریم تا پیشرفت کنند. آنها هم باید منتظر زمان و فضایی باشند تا توانایی خود را نشان دهند. نمی‌خواهیم خیلی زود به یک جوان فرصت دهیم زیرا در صورت عدم اثبات خود، جایگاه او خراب می‌شود. به جوانان اعتماد داریم و آنها هم باید بدانند که کادر فنی صلاح بازیکنان را می‌خواهد. هر زمان که وقتش باشد به بقیه هم بازی می‌رسد.

ایرنا: به نظر شما آیا مهدی عبدی می‌تواند به‌همین صورت ادامه دهد؟

مطهری: عبدی زحمات زیادی کشیده و بازیکن خوبی است اما اکنون باید تلاش خود را دو برابر کند. عبدی نباید بخاطر دو گلی که به پیکان زد، مغرور شود. غرور بی‌جا خیلی از استعدادهای بزرگ فوتبالی را از فوتبال محو کرده است. عبدی با کمک مربیان و تلاش خود می تواندد این فرم را ادامه دهد و باید حرفه‌ای باشد.

ایرنا: با توجه به شرایط جدولی، خیلی‌ها اعتقاد دارند که پرسپولیس از هم اکنون قهرمان است و قهرمانی شما مسجل شده، این مساله را قبول دارید؟

مطهری: همیشه با بازیکنان صحبت می‌کنیم که هیچ چیز تمام نشده است. خدا را شکر که بازیکنان حرفه‌ای هستند و می‌دانند تا زمانی که جام قهرمانی را بالای سر نبریم نباید خود را قهرمان بدانند. برای کسب عنوان قهرمانی باید زحمت مضاعفی داشته باشیم. این مساله را در ذهن بازیکنان جا دهیم که هنوز چیزی تمام نشده است. پرسپولیس همیشه باید یک تیم برنده خواه باشد و در زمین تلاش کند تا نتیجه بگیرد. تاکید می‌کنم که هیچ چیزی تمام نشده و ما بازی‌های حساس و سختی را در پیش‌رو داریم.

ایرنا: علیرضا بیرانوند از روز چهارشنبه بازیکن باشگاه آنتورپ بلژیک محسوب می‌شود، می‌دانید که بالاخره می‌تواند در این هشت بازی برای پرسپولیس به میدان برود یا نه؟

مطهری:‌ هیچ چیزی از جزییات ماجرای بیرانوند نمی‌دانم. فقط می‌گویم که او برای پرسپولیس زحمت کشیده است. اگر وی نتواند برای پرسپولیس بازی کند ما رادوشوویچ و امیرحسین بیات را جایگزین او می‌کنیم. خیلی دوست داریم که بیرانوند در جشن قهرمانی حاضر باشد اما وی یک قرارداد حرفه‌ای امضا کرده است.

ایرنا: در این چند روز بحث حضور کریم باقری در تیم ملی مطرح شده است. خیلی‌ها این شائبه را عنوان کردند که شاید یحیی گل محمدی نمی‌خواهد باقری در پرسپولیس بماند.

دیدگاهتان را بنویسید