149497

نعیمی قائم مقام و عضو هیات عامل ایمیدرو در جلسه کنترل مدیریت ایرالکو اعلام کرد:

ایرالکو بر تولید 200هزار تن شمش متمرکز شود/ صادرات مشکل ارزی ایرالکو را برطرف می کند

دنیای معدن - قائم مقام و عضو هیات عامل ایمیدرو تاکید کرد: شرکت آلومینیوم ایران ( ایرالکو)، برنامه امسال را برای تولید 200هزار تن شمش متمرکز کند. عباس نعیمی در عین حال گفت: ایرالکو بخشی از تولیدات خود را صادر کند.

به گزارش دنیای معدن، نعیمی که در جلسه کنترل مدیریت ایرالکو با حضور اعضای هیات مدیره شرکت و همچنین معاونان و مدیران ایمیدرو سخن می گفت،‌ تصرح کرد: 200هزار تن، حداقل رقم تولید این شرکت در سال جاری باشد. وی پس از استماع گزارش عملکرد و برنامه های شرکت آلومینیوم ایران، تاکید کرد: موضوع "رکود صنایع پایین دست داخلی" به عنوان یک تهدید مطرح شده در حالی که این پدیده، فرصتی برای صادرات ایجاد کرده است. وی ادامه داد: امروزه بیش از هر شرایط دیگر، کشور به صادرات و ارزآوری نیاز دارد.

نعیمی افزود: ایرالکو با برطرف کردن نیاز بازار داخل، بخشی از تولیدات خود را روانه بازارهای صادراتی کند.
این عضو هیات عامل ایمیدرو درباره وضعیت سودددهی شرکت گفت: سود کمتر از رقم سال گذشته پذیرفتی نیست و باید با مواردی از جمله مدیریت بهینه دارایی ها، کاهش هزینه ها، رشد تولید و توجه به صادرات،‌ افزایش سود را برای ایرالکو رقم زد.

وی با بیان اینکه بخشی از چالش های کلان ایرالکو از طریق ایمیدرو حل می شود، اظهار داشت: این سازمان در مواردی از جمله تامین مواد اولیه و نحوه تامین ارز، در کنار شرکت ایرالکو قرار دارد. نعیمی درباره راه حل تامین آند مصرفی کارخانه گفت: یکی از راه حل های این امر،‌ احداث کارخانه آندسازی با مشارکت بخش خصوصی است که به تولید آند کارخانه هایی آلومینیوم بپردازد. نعیمی ادامه داد: اتمام طرح معطل و نیمه تمام آندسازی که مربوط به دهه گذشته ست، نیاز ایرالکو به آند را حل خواهد شد.
قائم مقام ایمیدرو همچنین درباره تامین مالی ایرالکو گفت: بخشی از سود را صرف افزایش سرمایه و اجرای طرح ها کنید.
وی درباره کاهش هزینه ها گفت: هنر مدیران این است که بدون تعدیل نیروی انسانی و با استفاده از مدیریت بهینه مالی، رشد تولید و صادرات به افزایش درآمد کمک کنند.

تامین آلومینیوم یک خودروساز
در این جلسه احمد مجیدی مدیر عامل ایرالکو اظهار داشت: فروش این شرکت از 168هزار تن سال 97 به 173هزار تن در سال گذشته رسید و در سال 99 نیز فروش 191هزار تنی هدفگذاری شده است. وی درباره تامین نیاز خودروسازان به آلومینیوم گفت: با یکی از شرکت های خودروسازی برای تامین آلومینیوم آلیاژی وارد همکاری شده ایم و قرار است حداقل 24هزار تن از محصول تولیدی آلومینیوم ایران، جایگزین شمش های وارداتی آن شرکت خودروسازی شود.
وی همچنین گفت: درآمد ایرالکو از 2800 میلیارد تومان سال 97 به 3800 میلیارد تومان سال قبل رسید و امسال نیز به درآمد 4600 میلیارد تومانی دست خواهیم یافت.

برنامه های افزایش تولید
مجیدی درباره راهبردها و برنامه های شرکت برای ارتقای تولید و صادرات اظهار داشت: افزایش کمی و کیفی تولیدات، ذخیره سازی مواد اولیه،‌ مدیریت هزینه تمام شده، افزایش ظرفیت تولید و پیگیری احداث پروژه آند سازی (واقع در خیرآباد) از جمله برنامه های این شرکت است. وی افزود: بخشی از افزایش تولید با حذف تکنولوژی قدیمی 68کیلو آمپر و استفاده از تکنولوژی 600کیلوآمپر برای تولید شمش است.
مدیر عامل ایرالکو درباره مصرف آند گفت: سالانه 40هزار تن آند در داخل کارخانه تولید و 60هزار تن از خارج کشور وارد می کنیم. وی تصریح کرد‌: در این شرکت، فقط کارخانه آندسازی آلودگی ایجاد می کند در حالی که بیرون از مجموعه، کل شرکت را آلوده کننده محیط زیست قلمداد می کنند.
مجیدی گفت: تامین مواد اولیه مورد نیاز در داخل شرکت، شناسایی معادن جدید و مشارکت با شرکت های معدنی از جمله راه کارهای تامین پایدار مواد اولیه شناسایی شده است.
در پایان این نشست مقرر شد شرکت آلومینیوم ایران ( ایرالکو)، فهرستی از مشخصات پروژه ها، هزینه ها و زمان بندی آن ها را به منظور تصمیم گیری و تعیین تکلیف اعلام کند.

دیدگاهتان را بنویسید