149469

پیش بینی رشد ۱۰ درصدی در فولاد، ۱۲ درصدی مس و ۷۵ درصدی آلومینیوم

دنیای معدن -سخنگوی دولت خاطرنشان کرد: تولید عمده محصولات کلیدی کشور در ۱۳۹۸ به‌گونه‌ای بوده که کنسانتره، آهن اسفنجی، فولاد خام، مس و گندله همه رشد داشته‌اند.

به گزارش دنیای معدن، سخنگوی دولت خاطرنشان کرد: تولید عمده محصولات کلیدی کشور در ۱۳۹۸ به‌گونه‌ای بوده که کنسانتره، آهن اسفنجی، فولاد خام، مس و گندله همه رشد داشته‌اند و برنامه ریزی برای سال ۱۳۹۹ صورت گرفته است. ما حداقل ۱۰ درصد در فولاد، ۱۲ درصد در مس و ۷۵درصد در آلومینیوم در سال ۱۳۹۹ باید به رشد کنیم چرا که در این زمینه برنامه‌ریزی کرده‌ایم. در همین فصل اول سال هم، پایه‌ریزی‌های خوبی صورت گرفته است.

امسال ۲.۲ میلیارد دلار طرح افتتاح می‌شود/ پیگیری طرح انتقال آب خلیج‌فارس به استان‌های هرمزگان و کرمان و یزد

ربیعی در ادامه اظهارداشت: ایمیدرو از ابتدا، کارش را در این دولت با تمرکز بر بخش‌های معدن در مناطق محروم آغاز کرد خوشبختانه در سال ۹۸ و ۹۹ برنامه‌هایی که انجام دادیم به ثمر نشسته است و امروز بخش اعظمی از صادرات ما از این ناحیه صورت می‌گیرد.

وی گفت: ما در سال ۹۹ در مجموع، ۲.۲ میلیارد دلار طرح افتتاح خواهیم کرد. الان طرح انتقال آب خلیج‌فارس به استان‌های هرمزگان و کرمان و یزد دنبال می‌شود. هفت طرح فولادسازی هم در حال تکمیل است. ۱۷.۵ میلیون تن کنسانتره، ۱۵.۵ میلیون تن گندله در سنگان از جمله پروژه‌هایی است که در سال ۹۹ به بهره‌برداری خواهد رسید.

سخنگوی دولت گفت: خوشبختانه زمانی که فشار وارد آوردند و ما را از صادرات نفت محروم کردند، صادرات ما در حوزه صنعت و معدن رشد بسیار خوبی داشته و اهداف صادراتی ما محقق شده به طوری که ما در سال ۹۹ با همه فشارهایی که داشتیم نگرانی از ناحیه تامین ارز نخواهیم داشت.

سرمایه گذاری ۲۶ درصدی در مناطق محروم

ربیعی خاطرنشان کرد: ۷۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری انجام شد که این سرمایه گذاری باعث ایجاد۴۰ هزار شغل مستقیم، افزایش صادرات غیرنفتی و بازسازی فناوری‌های نوین می‌شود. حدود۲۶ درصد سرمایه گذاری‌ها درمناطق محروم و کم برخوردار صورت گرفته که سبب رشد و تولید عادلانه در کشور شده است.

سخنگوی دولت، تولید الکتروگرافیک را از مشکلات صنعت فولاد در کشور عنوان کرد که باید به سمت تولید آن حرکت شود و در ادامه گفت: همچنین در داروهای نوترکیب، داروهای سرطان و حتی رسیدن به واکسن کرونا به موفقیت‌هایی دست یافتیم و جزو کشورهایی هستیم که در این زمینه مراحل مقدماتی را به خوبی پشت سرگذاشتیم.

ربیعی خاطرنشان کرد: حدود ۷۱ هزار و ۲۰۰ طرح پیشرفت ۲۰ تا ۸۰ درصد دارند و اجرای این طرحها نوید تولید بیش از ۲ میلیون شغل را تا سال ۱۴۰۰ می‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید