خانه    معدن    صنایع معدنی    یادداشت و مقالات    گزارش تصویری    بورس    اقتصادی    ورزشی    عمومی    سلامت    تماس    درباره ما  
جمعه، 20 تیر 1399 - 23:14   
  تازه ترین اخبار:  
   پربازدیدهای امروز  
  افزایش ۵۰ درصدی ظرفیت تولید فولاد اکسین با راه اندازی پروژه فولاد سازی
  استخراج سود سهام ۵غول در جیب "ومعادن"
  یکی از بخشنامه های مربوط به بهره برداری از ذخایر معدن ابطال شد
  «معدن، گنج پنهان»|ناگفته‌هایی از بی‌مهری‌ها به معدن/ معدن ۱.۵ میلیارد تنی سنگ آهن رها شده؛ سالانه ۱۴۰ میلیارد دلار را از دست می‌دهیم
  گام های فارس در مسیر تکمیل زنجیره صنعت فولاد
  جزئیات جدید از لزوم اخذ مجوز صادرات سنگ آهن و عوارض کلیه مواد معدنی+سند
  نوسانات نشانگر 1850 دلاری شدن اونس طلا هستند
  دولت در تلاش است کارخانه سیمان تیس چابهارهرچه سریع تر به بهره برداری برس
  بازدید رئیس دانشکده علوم پزشکی سیرجان از پروژه بیمارستان تخصصی گل‌گهر
  برنامه ریزی برای بازگشت بیش از ۴ هزار معدن به چرخه تولید
 
   اخبار ورزشی  
  اگر فوتبال عزادار شود، پرسپولیسی‌ها خودشان را نمی‌بخشند!
  تست برخی شاگردان مجیدی منفی اعلام شد
  مجیدی در مسیر منصوریان؟/ کرونا همبازی استقلال و تراکتور
  دنبال پیروزی مقابل استقلال هستیم/ برای بازی آماده‌ایم
  خبری مهم درباره استقلال – تراکتور
  اظهارات عجیب پیشکسوت پرسپولیس درباره استقلال
  الهامی: استقلال توانمند و قابل احترام است
  گلایه کادرفنی استقلال از انجام بازی با تراکتور
  غایبان استقلال مقابل تراکتور
  لوکا مقابل شاگرد سابق، پرسپولیس به دنبال تداوم پیروزی‌ها
- اندازه متن: + -  کد خبر: 149270صفحه نخست » تجهیزات و ماشین آلات معدنیشنبه، 7 تیر 1399 - 12:48
کارگران هپکو در برزخ/ واگذاری به ایمیدرو تعیین تکلیف شود
 کارگران هپکو در برزخ/ واگذاری به ایمیدرو تعیین تکلیف شود دنیای معدن - رییس شورای کارگری شرکت هپکو اراک گفت: کارگران از نامشخص بودن وضعیت هپکو رنج می برند و از مسئولین انتظار دارند به دنبال حل مشکلات شرکت باشند.
  

به گزارش دنیای معدن، رضا عبدلی اظهار کرد: با توجه به واگذاری بلوک سهام هپکو به ایمیدرو هنوز این مساله به نتیجه نهایی نرسیده و تکلیف شرکت مشخص نیست که زیر نظر سازمان خصوصی سازی هستیم یا ایمیدرو به طوری می‌توان گفت در وضعیت برزخ قرار گرفته ایم.

وی ادامه داد: سازمان خصوصی سازی می‌گوید به ایمیدرو واگذار کرده است و ایمیدرو هم عنوان می‌کند که واگذاری قطعی است و باید مصوبه هیأت وزیران برای آن‌ها ابلاغ شود و تاکنون از این مصوبه خبری نیست.

مدیرعامل شرکت باید پیگیر مشکلات شرکت باشد

رئیس شورای کارگری شرکت هپکو اراک بیان کرد: ما نتیجه این مسائل را از طریق وزارت صنعت پیگیری می‌کنیم و در مجموع وظیفه کارگر پیگیری این مسائل نیست که چه کسی سهام دار است بلکه مدیرعامل خود وظیفه دارد کار برای شرکت بیاورد، ضمانت نامه بانکی برای قراردادها دریافت کند که متأسفانه مدیریت نیز پاسخ‌هایی مبنی بر عدم پاسخگویی سازمان خصوصی سازی و همکاری نکردن ایمیدرو را مطرح می‌کند.

عبدلی با بیان اینکه پیش از قرار گرفتن زیر نظر سازمان خصوصی سازی بسیاری از اقتصاددانان، وزرا و… علت نافرجامی‌های شرکت هپکو را زیر نظر بخش خصوصی بودن، عنوان می‌کردند، گفت: پس از آن قرار شد که سهام این شرکت زیر نظر دولت باشد. اخیراً (۶۸ نفر) از نمایندگان کنونی در نامه‌ای به وزارت صنعت، معدن و تجارت مطرح کردند که نباید این کار انجام شود که در این راستا به نمایندگان استان نامه‌ای مبنی بر بررسی وضعیت شرکت هپکو ارسال شد که اکنون که سهام هپکو به دولت بازگشته برای بازگشت این صنعت به چرخه تولید تلاش کنند تا شاهد سنگ اندازی های مجدد و واگذاری این شرکت به بخش خصوصی نباشیم.

عدم پرداخت حقوق معوق کارگران در ۲ ماه اخیر

وی در خصوص وضعیت پرداختی حقوق کارگران اظهار کرد: کارگران تنها حقوق فروردین را دریافت کردند و حقوق ۲ ماه اردیبهشت و خرداد ماه نیز به آن‌ها پرداخت نشده است. هربار این مساله را از سوی مدیرعامل وقت شرکت پیگیری کردیم وعده پرداخت مطرح می‌شود که تاکنون هم خبری نشده‌است.

رئیس شورای کارگری شرکت هپکو اراک افزود: هرچند معوقه بخشی از حقوق‌های ۹۵، ۹۶ و ۹۷ نیز به تعدادی از پرسنل پرداخت نشده است.

به گفته عبدلی پس از گذشت شش ماه از روی کار آمدن مدیرعامل وقت کار چندانی از سوی وی مشاهده نشده است و تنها ۱۰ غلتک پیش از عید وارد شرکت شده و ۱۰ غلتک نیز اکنون در خط مونتاژ قرار دارد. عملاً چیزی تحت عنوان سفارش ساخت قطعات در شرکت نیامده است.

رئیس شورای کارگری شرکت هپکو اراک گفت: در حال حاضر جمعیت کارگران شرکت نزدیک به ۸۰۰ نفر هستند که با توجه به کرونا به دستور مدیرعامل ۵۰ درصد در شیفت‌های کاری حضور پیدا می‌کنند.

نامشخص بودن ساخت ۲۴۰۰ دستگاه ماشین‌آلات در هپکو

عبدلی عنوان کرد: بحث وزارت راه، سازمان راهداری‌ها و شهرداری‌ها برای ساخت ۲ هزار و ۴۰۰ دستگاه ماشین آلات توسط هپکو نزدیک به سه سال است که مطرح شده و تاکنون چیزی اتفاق نیافتاده است.

وی تاکید کرد: اگر واگذاری هپکو به ایمیدرو مشخص شود می‌دانیم که زیر مجموعه دولت هستیم و بازگشت این صنعت را به چرخه تولید شاهد خواهیم بود و شرکت می‌تواند کارهایی مربوط به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها را انجام دهد. البته بسیاری از دستگاه‌ها قدیمی هستند و نیاز به بازسازی دارد. در بعضی از قسمت‌ها اگر کاری باشد با کمبود نیرو مواجه هستیم چراکه بعضی از پرسنل بازنشسته شدند. کارگران از مسئولین در خواست دارند که موضوع واگذاری به ایمیدرو هرچه سربع تر مشخص شود.

   
  

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
 
 
 
::  صفحه اصلی ::  تماس با ما ::  پیوندها ::  نسخه موبایل ::  RSS ::  نسخه تلکس
© دنیای معدن 1388
info@donyayemadan.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار