148741

نیمی از محصولات منتخب معدنی، رشد کردند، نیمی دیگر افت

دنیای معدن - طی دو ماهه نخست امسال از بین شش محصول منتخب معدنی، سه محصول رشد تولید و سه محصول دیگر نسبت به مدت مشابه پارسال افت تولید داشته داشتند.

به گزارش دنیای معدن، جدیدترین آمار منتشر شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت نشان می دهد که از شش محصول منتخب معدنی در دو ماهه نخست سال جاری، فولاد خام، شمش آلومینیوم و آلومینا میزان تولیدشان نسبت به دو ماهه ابتدایی سال گذشته رشد کرده و این در حالی است که محصولات فولادی، کنسانتره زغال سنگ و ظروف چینی، میزان تولیدشان کاهش یافته است.

براین اساس، شمش آلومینیوم در مدت مذکور با رشد ۳۱.۱ درصدی بیشترین درصد رشد را داشته است. در دو ماهه ابتدایی امسال تولید این محصول معدنی ۵۷ هزار و ۱۰۰ تن بوده است، در حالی که در مدت مشابه سال گذشته ۴۳ هزار و ۵۰۰ تن شمش آلومینیوم تولید شده است.

پس از آن آلومینا و فولاد خام نیز به ترتیب رشد ۷.۲ درصدی و ۳.۹ درصدی داشته اند. در فروردین و اردیبهشت امسال در مجموع ۴۱ هزار و ۷۰۰ تن آلومینا تولید شده که میزان تولید این محصول معدنی در مدت مشابه سال گذشته ۳۸ هزار و ۹۰۰ تن بوده است. فولاد خام نیز در دو ماهه اول امسال بیش از چهار میلیون و ۳۸۹ هزار تن تولید شده است که نسبت به چهار میلیون و ۲۲۴ هزار تن تولید شده در مدت مشابه سال گذشته کمی رشد تولید داشته است.

در مقابل ظروف چینی ۴۲.۵ درصد، کنسانتره زغال سنگ ۱۲ درصد و محصولات فولادی ۳.۸ درصد کاهش تولید را نسبت به سال گذشته تجربه کرده اند.

در مدت مذکور سال جاری، ۵۰۰۰ تن محصولات فولادی تولید شده است که نسبت به ۸۶۰۰ تن تولید شده در دو ماهه ابتدایی سال گذشته، ۴۲.۵ درصد افت تولید داشته است.

کنسانتره زغال سنگ نیز با کاهش ۱۲ درصدی از ۲۲۴ هزار و ۷۰۰ تن تولید شده در دو ماهه نخست پارسال، به ۱۹۷ هزار و ۶۰۰ تن در دو ماهه ابتدایی امسال رسیده است.

همچنین در این مدت تولید محصولات فولادی نیز با افت ۳.۸ درصدی در حالی که در دو ماهه ابتدایی سال گذشته، سه میلیون و ۵۷۶ هزار تن محصول تولید شده بود، در مدت مشابه امسال حدود سه میلیون و ۴۳۹ هزار تن تولید شده است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید