148693

پیش بینی بورس امروز | لیدرها کدامند

بعد از جدال نفسگیر عرضه و تقاضا در روز گذشته، امروز بازار در شرایطی کار خود را آغاز خواهد کرد که نه خبر مهمی منتشر شده است و نه اتفاق خاصی در بازگشایی بازارهای جهانی رخ داده است. با آغاز معاملات این هفته بازارهای جهانی، اغلب کامودیتی‌ها کاهش داشتند. مس، روی، آلومینیوم، پلاتین و پالادیوم از جمله فلزات اساسی هستند که در حدود نیم تا یک درصد نوسان منفی داشته‌اند. هر اونس طلا نیز با نوسان اندک در محدوده 1734 دلار نوسان داد و ستد می‌شود. طلای سیاه نیز بعد از چند هفته که روند صعودی داشت، اکنون وارد فاز اصلاح شده است. هر بشکه نفت برنت با کاهش 2 درصدی به 37.8 دلار رسیده است و هر بشکه نفت خام WTI نیز در محدوده 35 دلار معامله می‌شود.

نکته مهم معاملات یکشنبه

با اتمام معاملات روز گذشته و با توجه به روندی که کل بازار داشت، قیمت پایانی و قیمت آخرین معامله برخی نمادها، فاصله قابل توجهی داشت. در شرایطی که در اواسط روز گذشته بسیاری از نمادها به محدوده منفی پا گذاشتند و حتی به صف فروش هم رسیدند، اما ساعت پایانی بازار و با افزایش تقاضا، بیشتر نمادها دوباره به محدوده مثبت پا گذاشتند. در نتیجه قیمت آخرین معامله بسیاری از سهام بالاتر از قیمت پایانی آن‌ها بود. در حالت عادی اگر قیمت آخرین معامله یک سهم 3 درصد بالاتر از قیمت پایانی آن باشد، انتظار داریم در معاملات روز بعد، سهم در محدوده مثبت معامله شده یا حتی به صف خرید برسد.

شاخص کل در سودای چیست

شاخص‌کل بورس در معاملات روز گذشته قله یک میلیون و 200 هزار واحدی را فتح کرد اما با افزایش عرضه‌ها و تمایل برخی سهامداران به ذخیره سود در این محدوده، این کانال را از دست داد و در نهایت در محدوده یک میلیون و 185 هزار واحد قرار گرفت. امروز نیز نمادهای لیدر در هر گروه می‌توانند نقش تعیین‌کننده‌ای در روند بازار داشته باشند.

برای مثال در گروه فلزات اساسی بیشتر سهامداران به روند معاملات «فولاد» دقت می‌کنند، در گروه پالایشی بیش از همه روند «شپنا» رصد خواهد شد، «خودرو» و «خساپا» در گروه خودرو و«وتجارت» و «وبصادر» در گروه بانک نیز می توانند تاثیر قابل توجهی در سمت و سوی معاملات گروه خود داشته باشند. در صورتی که معاملات نمادهای لیدر بازار در محدوده مثبت انجام شود، شاخص‌کل می‌تواند جایگاه خود را در کانال یک میلیون و 200 هزار واحد تثبیت کند.

دیدگاهتان را بنویسید