148425

۷۵ درصد ظرفیت زغال سنگ کشور در خراسان جنوبی است

دنیای معدن - نماینده مردم شهرستان های فردوس، طبس، سرایان و بشرویه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ظرفیت معادن از جمله زغال سنگ طبس می تواند غرب آسیا را متحول کند گفت: ۷۵ درصد زغال سنگ کشور در طبس تولید می شود.

به گزارش دنیای معدن، حجت الاسلام نصیرایی صبح امروز در مراسم تفاهم نامه دو جانبه جهش تولید و حوزه اشتغال اظهار داشت: استعداد و ظرفیت های زیادی در استان داریم که برخی از آن ظرفیت ها در خاورمیانه و غرب آسیا بی نظیر است.

وی افزود: در حوزه زغال سنگ 75 درصد ظرفیت زغال سنگ کشور در طبس است و این فرصت در غرب آسیا بی نظیر است و می تواند نه تنها اقتصاد غرب استان بلکه اقتصاد غرب آسیا را متحول کند.

نماینده مردم شهرستان های فردوس، طبس، سرایان و بشرویه در مجلس شورای اسلامی گفت: این شهرستان در حوزه گردشگری نیز استعداد زیادی دارد اما مهم ترین ظرفیت گردشگری ظرفیت بی نظیر آستانه حسین ابن موسی الکاظم و بقاع متبرکه است و بافت های تاریخی روستاهای هدف گردشگری نیز ار دیگر ظرفیت های این منطقه است.

نخستین معدن تمام مکانیزه و بزرگترین تولیدکننده زغال سنگ کنسانتره کشور وارد فرابورس شدمعادن زغال سنگ چین خواستار کاهش 10 درصدی تولید درپی شیوع کرونا شدندانجمن زغال سنگ ایران: تکلیف کارگران فوتی ناشی از کرونا در معادن مشخص نیست

نصیرایی گفت: سال 97 در استان 3 میلیون و 200 هزار نفر مسافر در استان داشتیم که دو میلیون نفر به طبس آمدند که فرصت بی نظیری است اما اهمیت معادن جامعه کارگری بسیار زیاد است یکی از ظرفیت هایی که می توان به جای نفت جایگزین کرد ظرفیت معادن است و می طلبد به ظرفیت معادن توجه شود و از خام فروشی جلوگیری شود و در مسیر ارزش افزوده برنامه مدون تهیه شود.

وی بیان کرد: اهمیت جاده ها زیاد است. مسیر طبس یزد مسیر تردد بیش از ده میلیون نفر مسافر است و دو معدن بزرگ سنگ آهن نیز از این جاده استفاده می کنند. در حوزه راه های استان پیشرفت زیادی داشته ایم و در آینده نزدیک در حوزه راه هیچ گونه مشکلی نخواهیم داشت.

نماینده مردم شهرستان های فردوس، طبس، سرایان و بشرویه در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: مسکن موضوع بسیار جدی است و حرکت جهادی در این موضوع انجام شده است.

نصیرایی تصریح کرد: استفاده از ظرفیت ریل و فرودگاه می تواند اقتصاد منطقه را تکان دهد و باید بیشتر مورد توجه باشد. حمل بار ریلی می تواند به 22 میلیون تن برسد اما متأسفانه عدم وصول دو درصد از منابع معدنی به آن کمتر توجه شده که امیدواریم با حضور جناب نوبخت شاهد اتفاقات خوبی در استان باشیم.

سلمان اسحاقی نماینده قاین و زیرکوه نیز در این مراسم اظهار داشت: مشکلات و نواقص در منطقه زیاد است و اگر شما به طبس سفر کردید برکت این سفر برای همه استان خواهد بود.

سلمان اسحاقی گفت: خراسان جنوبی ظرفیت زیادی دارد و باید به مناطق مرزی استان نگاه ویژه داشت چراکه رونق مناطق مرزی موجب امنیت بیشتر کشور می شود.

دیدگاهتان را بنویسید