148045

۲۲ هزارتن سیمان از قشم به مقصد امارات و سومالی بارگیری شد

دنیای معدن - دومین محموله سیمان صادراتی کارخانه سیمان قشم در سال ۹۹ با تناژ ۲۲ هزارتن به مقصد کشورهای امارات و سومالی از اسکله کاوه منطقه آزاد قشم بارگیری شد.

رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم روز گذشته(۱۵ خردادماه) در بازدید خود از این بارگیری از عملیاتی شدن فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر جهش تولید در سال ۹۹ در مناطق آزاد کشور از جمله منطقه آزاد قشم خبر داد و گفت: سازمان منطقه آزاد قشم امسال تمام توان و ظرفیت خود را برای لبیک به این فرمان مقام معظم رهبری بکار گرفته و در این راستا امروز دومین محموله سیمان تولید شده در کارخانه سیمان قشم برای صادرات در سال جاری درحال بارگیری است.
حمیدرضا مومنی با اشاره به اینکه طبق برنامه ریزی انجام شده ظرفیت تولید سیمان در طرح توسعه کارخانه سیمان قشم به یک میلیون تن در سال می رسد، افزود: همه تلاش های مجموعه کارخانه سیمان قشم معطوف به رسیدن به این هدف است و بخش اعظم این ظرفیت نیز در سال ۹۹ محقق خواهد شد و نهایتا تا پایان سال ۱۴۰۰ ظرفیت این کارخانه به یک میلیون تن در سال خواهد رسید.
وی بر عزم جزم سازمان منطقه آزاد قشم و کارخانه سیمان قشم برای جهش تولید در سال جاری تاکید کرد و گفت: بنای ما بر این است که با یک برنامه ریزی منظم و منسجم ظرفیت این کارخانه را به یک میلیون ۳۰۰هزار تن در سال برسانیم که حداقل ۸۰ درصد آن به بازارهای هدف صادر خواهد شد.
همچنین مدیرعامل کارخانه سیمان قشم نیز در این بازدید با تقدیر از حمایت های مدیرعامل و هیات مدیره سازمان منطقه آزاد قشم از این کارخانه از آغاز اجرای طرح توسعه این کارخانه برای رساندن ظرفیت تولید آن به یک میلیون تن در سال خبر داد و گفت: هدف صادراتی ما هم برای سال جاری رساندن مجموع صادرات سیمان و کلینکر(کلینکر یا تفاله کوره به دانه های خاکستری تیره رنگ با قطر ۳ الی ۲۵ میلی متر گفته می شود که برای تولید سیمان استفاده می شود) منطقه آزاد قشم به ۲۵۰هزارتن در سال است که نسبت به سال قبل ۲۵درصد رشد خواهد داشت.
حمیدرضا صدیقی مقدم با ابراز امیدواری نسبت به تداوم حمایت های گذشته سازمان منطقه آزاد قشم در سال های آتی تاکید امسال این کارخانه را صادرات سیمان اعلام کرد و افزود: در سال جاری تاکنون ۴۵هزارتن سیمان از قشم صادرات داشتیم و امیدواریم تا پایان نیمه اول امسال در مجموع ۱۸۰هزار تن سیمان و کلینکر از قشم به بازارهای هدف دنیا صادرات داشته باشیم.
به گفته وی با این روند تولید سیمان و کلینکر در کارخانه سیمان قشم و صادرات آنها، قرار گرفتن نام این کارخانه در لیست واحدهای نمونه صادراتی کشور در پایان سال جاری دور از دسترس نیست.

دیدگاهتان را بنویسید