148021

روی هوا به تیمی جام نمی‎دهند/ استقلال هنوز شانس قهرمانی دارد/ سعادتمند می‎تواند باشگاه را بی‎نیاز کند

اقدامات اخیر احمد سعادتمند در بازگرداندن دو بازیکن خارجی تیم استقلال و پرداخت بخشی از حق و حقوق اعضای تیم باعث شده تا پس از ۶ ماه سرگردانی و تنش در مجموعه استقلال این باشگاه به ثبات نسبی در زمینه امور جاری اش دست پیدا کند.
مهدی امیرآبادی در گفت و گو با دانشجو، درباره اتفاقات مثبت اخیر رخ داده در باشگاه استقلال توضیح داد: سعادتمند در طول ماه های گذشته و پس از حضور در باشگاه استقلال وعده‎هایی داد که البته هنوز خیلی از آنها محقق نشده است. ولی با این وجود همین که دیاباته و میلیچ به تهران برگشتند خود گویای این مهم است که باشگاه استقلال رو به مسیر آرامش حرکت می کند.

پیشکسوت استقلال اضافه کرد: در روزهای گذشته انتصاب هایی در معاونت‌های باشگاه استقلال را شاهد بودیم که مشخص می کند اراده‌ای برای سر و سامان دادن به وضعیت نابسامان باشگاه طی ماه‌های اخیر وجود دارد. این امیدواری وقتی بیشتر شد که باشگاه استقلال به تازگی با اسپانسرهای خوبی قرار بسته و همچنان به نظر می‌رسد باز هم اسپانسرهایی برای کمک به باشگاه استقلال در راه هستند.

وی همچنین درباره آینده باشگاه گفت: در گذشته نیز مدیرانی به باشگاه استقلال آمدند که در ابتدا اتفاقات خوبی را رقم زدند اما پس از مدتی مشخص شد مسائلی پشت پرده بوده که نه تنها باشگاه را از مشکلات نجات نداده بلکه معضلات بزرگتری را برای استقلال به وجود آورده است. امیدوارم احمد سعادتمند به همین شکلی که امروز در باشگاه استقلال کار می‌کند به فعالیتش ادامه داده و مشکلی از این بابت برایش به وجود نیاید.

امیرآبادی همچنین درباره اهمیت تیم‌های پایه در باشگاه استقلال خاطرنشان کرد: به اعتقاد من تیمی مانند استقلال نباید هر ساله میلیاردها تومان پول برای خرید بازیکن هزینه کند. بلکه سعادتمند باید بداند این مجموعه با پتانسیل بالایی که دارد می‌تواند با تجهیز و تقویت تیم‌های پایه و آکادمی فوتبالش، هر ساله بین ۱۰ تا ۱۵ بازیکن برجسته در خطوط مختلف از دروازه تا خط حمله را به تیم بزرگسالان و یا دیگر باشگاههای فوتبالی تزریق و باشگاه را از این بابت بی نیاز کند.

وی افزود: وقتی باشگاه های مانند پیکان، سایپا، مقاومت و مانند آنها می‌توانند تیم‌های پایه خوب داشته باشند چرا استقلال نتواند؟ وقتی هزینه های زیادی در بخش بزرگسالان صورت می‌گیرد ولی یک صدم آن در تیم پایه مصرف نمی‌شود، نتیجه‌اش همین است.

امیرآبادی تاکید کرد: باعث تاسف است که عدم نظارت دقیق بر تیم‌های پایه باشگاه استقلال موجب شده شاهد تخلفات مالی در این بخش از باشگاه باشیم. نمونه هایش در سالهای گذشته بارها اتفاق افتاده و امروز نیز برخی از پیشکسوتان یا افرادی که در این مجموعه شاغل بودند پرده از پیشنهادات پدر و مادرانی که دوست داشتند فرزندانشان در آکادمی استقلال فعالیت کنند برداشته اند.

پیشکسوت تیم استقلال همچنین درباره شرایط این روزهای این تیم در شروع دور جدید تمریناتش یادآور شد: قطعاً روزهای مهمی پیش روی استقلال است. این تیم اگر بتواند بدنسازی خوبی قبل از ورود به مسابقات داشته باشد قطعاً می‌تواند بدون دردسر وارد لیگ شود اما اگر بخواهد شرایط را به گونه‌ای رقم بزند که بازیکنان با وضعیت جسمی ناآماده به لیگ برگردند متاسفانه آسیب‌های شدیدی به بازیکنان خواهد خورد.

او همچنین گفت: اختلاف امتیازی با صدر جدول هیچ تأثیری در نتیجه گیری استقلال نخواهد داشت. این تیم در هفته چهارم تا مکان پانزدهم جدول پایین رفت اما ۹ هفته بعد در هفته سیزدهم استقلال صدر جدول را به خود اختصاص داده بود! حالا که استقلال تا پایان فصل ۱۰ بازی دیگر در پیش دارد یعنی ۳۰ امتیاز اما فاصله اش تا صدر جدول تنها ۱۱ امتیاز است. پس این تیم هنوز هم شانس قهرمانی است.

امیرآبادی در پایان در این باره که آیا می‌توان بدون برگزاری لیگ قهرمانان را معرفی کرد، گفت: معرفی قهرمان لیگ برتر بدون انجام مسابقه به هیچ عنوان قابل پذیرش نیست. اتفاقی که منجر به قهرمانی تیمی می‌شود فقط در زمین فوتبال رقم می خورد. روی هوا که نمی توان به کسی جام داد. پس بهتر است کسی بیش از این راجع به این موضوع رویاپردازی نکند.

دیدگاهتان را بنویسید