147995

کرونا در سیستان و بلوچستان روند صعودی گرفته است

دکتر سید محمد هاشمی شهری رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، اظهارداشت: مردم سیستان و بلوچستان وضعیت کرونا را عادی تلقی نکنند و هشدار‌های بهداشتی را مانند روز‌های ابتدایی شیوع این ویروس مدنظر قرار دهند.

او افزود: اگر مردم هشدار‌های بهداشتی را رعایت نکنند قطعا وضعیت بحرانی‌تر و شرایط بیماری در سیستان و بلوچستان و خیم‌تر خواهد شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: متاسفانه رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی منجر به وخیم‌تر شدن اوضاع خواهد شد.

او با اشاره به روند فزاینده کرونا و پیشگیری از شیوع گسترده در سیستان و بلوچستان اظهارداشت: در هر نقطه‌ای از استان که شیوع کرونا بصورت فزاینده باشد متخصصان و درمانگران این دانشگاه در آن منطقه حضور خواهند یافت.

هاشمی شهری با بیان اینکه شهروندان بالای ۶۰ سال، افراد دارای بیماری‌های مزمن مثل دیابت یا بیماری‌های صعب العلاج و دچار نقص سیستم ایمنی از جمله افراد در معرض خطر محسوب می‌شوند، ادامه داد: متاسفانه در میان افراد فوت شده بر اثر کرونا، تعداد افرادی که در گروه‌های در معرض خطر بودند بیشتر است.

دیدگاهتان را بنویسید