147914

ربیع‌خواه، امیدوار به ادامه رکورد باورنکردنی

چهار سال پیش در چنین روزهایی بود که محسن ربیع خواه با عقد قراردادی دو ساله به پرسپولیس پیوست تا یکی از عجیب ترین خریدهای لیگ شانزدهم به دست علی اکبر طاهری و محمد ترکاشوند رقم بخورد؛ انتقالی که شایعات فراوانی را پشت سر خود داشت اما حالا همه آن‌ها فراموش شده و ربیع خواه به عنوان بازیکنی باسابقه در ترکیب قرمزها شناخته می‌شود.

وقتی او در ۲۹ سالگی به جمع سرخپوشان ملحق شد، کمتر کسی تصور می‌کرد که برانکو از وی استفاده کند اما از همان بازی نخست مقابل سایپا، او در سمت چپ خط دفاعی به کار گرفته شد و فصل را با عنوان دفاع چپ فیکس پرسپولیس به پایان رساند. در لیگ هفدهم که تصور می‌شد آخرین فصل حضور ربیع خواه باشد، پرسپولیس با محرومیت نقل و انتقالاتی مواجه شد و برانکو نیز دستور به حفظ هافبک دفاعی تیمش داد.

تمدید قرارداد با این بازیکن سر به زیر که هجمه و فشار هواداری روی عملکردش بی تاثیر بود، باعث شد تا او در تمام قهرمانی های تیم برانکو حضور داشته باشد. بسیاری گمان می‌کردند که برانکو عامل حضور ربیع خواه در زمین مسابقه بوده اما وی در تیم گابریل کالدرون هم به کار گرفته شد تا ثابت کند مهره‌ای کارآمد در ترکیب تیم است.

حالا ربیع خواه دور جدید تمرینات را با ۱۰۱ بازی در پرسپولیس آغاز کرده و یکی از باتجربه‌ترین بازیکنان این تیم محسوب می‌شود. نکته جالب این که وی برای فصل آینده هم قرارداد دارد و اگر یحیی او را نگه دارد، به رکورد پنج فصل بازی در پرسپولیس خواهد رسید؛ چیزی که بدون تردید برای خود او نیز باور نکردنی خواهد بود.

نکته جالب این که باوجود پشت سر گذاشتن سه مصدومیت رباط صلیبی و همچنین سن و سال بالا، ربیع خواه در تست آمادگی جسمانی که هفته گذشته برگزار شد، جزو بهترین بازیکنان بود و این نشان می‌دهد که وی حتی پس از قرنطینه هم آمادگی اش را از دست نداده است.

دیدگاهتان را بنویسید