147911

طلا در روندی سرگرم کننده به 5 هزار دلار نزدیک خواهد شد

دنیای معدن -به باور یک از نویسندگان گزارش سالانه گلد وی تراست ،طلا در یک بازار افزایشی گسترده 10 ساله قرار دارد و مساله این نیست که آیا بالاترین قیمت تمام دوران را ثبت می کند یا نه ، بلکه مساله زمان ثبت بهرتین قیمت تمام دوران خود است و ثبت بهرتین رقم قطعی است .

در مصاحبه با کیتکو نیوز ، رونالد-پیتر استوفرل ، مدیر صندوق در شرکت آی جی اینریمنتیوم، اظهار داشت که پیش بینی می شود یک رژیم جدید سیاست پولی با نرخ پایین بهره و تورم بالا باعث شود قیمت طلا در 10 سال آینده به نزدیک 5000 دلار برسد.

وی گفت: "من کاملاً مطمئن هستم که در ابتدای مرحله دوم روند هستیم ، که به اصطلاح مرحله مشارکت عمومی گفته می شود. و این مرحله ، طولانی ترین مرحله از روند کلی است ، و در واقع سرگرم کننده ترین بخش بازار افزایشی محسوب می شود. "

در دو ماه گذشته ، بانک های مرکزی و دولت ها در سراسر جهان مقدار بی سابقه ای از نقدینگی را به بازارهای مالی تزریق کرده اند ، زیرا اقتصاد جهانی به دلیل وقوع پاندمی ویروس زمین گیر شده است. براساس چهاردهمین گزارش سالانه این شرکت ، 21 هزار میلیارد دلار به بازارهای جهانی مالی وارد شده است.

استوفرل گفت ، میزان محرک مورد استفاده برای مقابله با آخرین بحران اقتصادی حجمی در حدود 23 درصد از تولید ناخالص داخلی در سراسر جهان را دارد.

وی گفت: "شما ( با این حجم از نقدینگی )می توانید 120 بار تولید سالانه طلا را خریداری کنید."... "و این تازه ابتدای راه است. اساساً غیرممکن است که ما شاهد نرخ بهره واقعی بالاتر قابل ملاحظه ای باشیم. "

اگرچه همه گیر بیماری بدترین بحران اقتصادی از زمان رکود بزرگ دهه 1930 را ایجاد کرده ، استوفرل گفت که این موضوع فقط موارد و مشکلات رو به رشد را در اقتصاد جهانی آشکار کرده است..... وی خاطرنشان کرد: ترک های اقتصادی در سال 2019 ظاهر شد ،چراکه فدرال رزرو مجبور شد نرخ بهره را در طول تابستان سه بار کاهش دهد.

بحران کرونا فقط نی بود که کمر شتر را خوهد شکست .( the straw that broke the camel's back: منظور اینکه فشار قبلتر به حد نهایی رسیده بوده و تنها نیاز به یک فشار بسیار محدود برای فرور ریختن داشته ایم ) .... در حال حاضر نشانه های زیادی وجود دارد که اقتصاد در حالت ضعف قرار دارد، ".... تجارت جهانی در سال 2019 با 0.5 درصد کاهش روبرو شد که رقمی شبیه به آنرا تنها در سال 1980 دیدیم. "

استوفرل افزود که پاسخ به این پاندمی همه گیر فقط به آنچه که قبلاً به عنوان بحران بدهی وجود داشت ، افزوده است. وی گفت که تنها راه برای برون رفت از ان گذر از میان تورم است.

وی گفت: در این شرایط ، طلا به عنوان یک محافظ تورمی خواهد بود و نقش مهمی در سیاست های پولی بانک مرکزی ایفا می کند.

اما این تنها ( سرماهی گذاری در )فلز فیزیکی نیست که سرمایه گذاران باید به آن نگاه کنند. استوفرل گفت:در نمونه کارها باید به عنوان یک بیمه خاص ، باید بخشی را به فلز گرانبها را اختصاص دهد و از سوی دیگر باید به بخش معدن به عنوان یک فرصت ارزان توجه کنند.

"من در فضای( سهام ) معدن ارزش فوق العاده ای می بینم. این شرکت ها بسیار کمرنگ تر شده اند و احتمالاً اهرم حمایتی افزایش قیمت طلا بالاتر از همیشه است. " "اما هرگز خروجی های مثبت طلای فیزیکی را با خطرات و فرصت های سهام معدنی مخلوط نکنید."

دیدگاهتان را بنویسید