147905

ثبت رکورد نورد ۷۹ هزار تن اسلب در فولاد اکسین خوزستان

دنیای معدن - مدیر تولید شرکت فولاد اکسین خوزستان گفت: ثبت رکورد نورد ۷۹ هزار تن اسلب در اردیبهشت امسال از مهم ترین دستاورد های این شرکت در ۱۱ سال گذشته است.

به گزارش دنیای معدن، بهرنگ اهدایی مدیر تولید فولاد اکسین خوزستان، ضمن آرزوی سلامتی برای همه هموطنان بویژه کارکنان این شرکت در شرایط بحرانی کنونی و شیوع ویروس کرونا در کشور گفت: سال ۹۸ برای شرکت فولاد اکسین خوزستان سال بسیار خوبی بود و جهش مطلوبی در تولید رقم خورد.

او افزود: بالاترین تناژ نورد اسلب در سال ۹۸ و ثبت رکورد نورد ۷۹ هزار تن اسلب با توجه تغییر سبد محصولات تولیدی در اردیبهشت ماه ۱۳۹۹، از مهم ترین دستاورد های فولاد اکسین در ۱۱ سال گذشته محسوب می شود، این در حالی است که تا قبل از سال ۹۸ تنها ۲۰ درصد محصولات تولیدی ما ورق های آلیاژی بوده و ۸۰ درصد تولیدات این شرکت محصولات ساختمانی بودند که به واقع یک انحراف بسیار بزرگ نسبت به ماموریت اصلی شرکت بوده.

اهدایی هدف از تاسیس فولاد اکسین خوزستان را رفع نیاز صنایع استراتژیک کشور در تامین ورق های فولادی در ۴ حوزه تولید ورق های API (مربوط به ساخت لوله های انتقال نفت و گاز در محیط های شیرین و ترش)، ورق های مربوط ساخت مخازن ذخیره سازی نفت و گاز، ورق های مربوط به بدنه کشتی و ورق های ساختمانی بوده، که می بایست بیش از ۵۰ درصد محصولات این شرکت به ورق های api و آلیاژی اختصاص می یافت و بنا بر هر دلیل تا پیش از سال ۹۸ محقق نشد.

مدیر تولید شرکت فولاد اکسین خوزستان در تشریح تولیدات این شرکت در سال گذشته تصریح کرد: در ۹۸ با توجه به نیاز صنایع کشور بخصوص صنعت بزرگ نفت، گاز و پتروشیمی و از سویی تحریم های بوجود آمده و با توجه به توانایی این شرکت در تولید ورق های API وآلیاژی، با برنامه ریزی های مدون، سبد محصولات اکسین را تغییر داده و تناژ ورق های آلیاژی را از ۲۰ درصد به ۴۷ درصد در ماه ارتقا دادیم و توانستیم با وجود تغییرات رویکردی شرکت در تولیدات ورق های خاص، رکورد جدیدی را نسبت به ۱۱ سال گذشته در تولید به ثبت برسانیم.

اهدایی در رابطه با اهداف این شرکت در سال ۹۹ اذعان داشت: با توجه به مزین شدن سال ۹۹ به نام جهش تولید، مجموعه فولاد اکسین با سرلوحه قرار دادن این شعار و با برنامه ریزی بسیار مدون، هدفمند و استراتژیک به دنبال عملکردی بهتری به نسبت سال ۹۸ هستند، مهم ترین هدف ما در سال جهش تولید رسیدن به تولید ۷۹۰ هزار تن اسلب و معادل ۷۰۰ هزار تن ورق است.

او اظهار کرد: با برنامه ریزی های دقیقی که در واحد تولید صورت گرفت، در فروردین ماه ۱۷ درصد و در ادیبهشت ماه نیز با نورد ۷۹ هزار تن اسلب که ۷۷ درصد آن محصولات API و آلیاژی بوده، به میزان ۲۰ درصد تناژ تولیدات شرکت را افزایش دادیم که رکورد جدید و بی سابقه ای در اکسین است.

بهرنگ اهدایی بیان کرد: براساس برنامه استراتژیک تدوین شده برای سال ۹۹، ۵۵ درصد ورق های تولیدی می بایست مربوط به ورق های API و آلیاژی باشد که در فروردین ماه ۶۵ درصد و در اردیبهشت ماه نیز ۷۷ درصد سبد تولیدات این شرکت به ورق های خاص اختصاص یافت و تا کنون از برنامه تعیین شده، جلو تر هستیم.

به گفته این مقام مسئول، در حال حاضر فولاد اکسین با ثبت رکورد تولید و نورد ۴۸ هزار تن اسلب api و آلیاژی در ماه، می تواند بیش از گذشته پاسخگوی نیاز صنایع خاص و استراتژیک پایین دست باشد.

دیدگاهتان را بنویسید