147888

ایدرو و ایمیدرو به تعهدات خود در خراسان شمالی عمل کنند

دنیای معدن - استاندار خراسان شمالی گفت: سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) و سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) باید مصوبات سفر رییس جمهوری به استان را اجرایی و به تعهدات خود در خصوص سرمایه گذاری در حوزه صنایع فولادی عمل کنند.

محمدعلی شجاعی روز شنبه در نشست بررسی مصوبات و تفاهم نامه های سفر ریاست جمهوری تیرماه پارسال به استان از پاسخگو نبودن برخی مسوولان برای پیگیری و عمل به تعهدات خود در خصوص مصوبات این سفر انتقاد کرد و اظهار داشت: نباید فقط به نامه نگاری با وزارتخانه ها بسنده کرد بلکه باید مدیران به صورت حضوری با افراد مسوول در این خصوص مذاکره کنند تا این تعهدات تعیین تکلیف شود.
شجاعی همچنین اظهار داشت: ایمیدرو در موضوع معدن آلبلاغ خیلی معطل کرده است.

معدن آلبلاغ اسفراین در ارتفاعات سخت گذر آلبلاغ و در محدوده پارک ملی ساریگل واقع در شمال شرق این شهرستان قرار دارد.

حادثه های ریزش معدن در این منطقه باعت مصدوم شدن و حتی جان باختن شماری از برداشت کنندگان غیرمجاز ذخایر معدنی سرب و روی شده است.

برداشت غیرمجاز از این معدن سرب و روی، که در منطقه ای با همین نام واقع است، با هجوم سودجویان به این منطقه همراه شده است که با شورای تامین خراسان شمالی در این بحث ورود پیدا کرده است.
استاندار خراسان شمالی در ادامه گفت: مردم هم اکنون با مشکلات معیشتی مواجه هستند، برخی سفره ها خالی است باید تلاش ها را برای اجرای مصوبه های سفر ریاست جمهوری دوچندان شود اما متاسفانه برخی از مدیران اکتفا به چند نامه می کنند.

وی افزود: روش کار کاملا مشخص است؛ به سرمایه گذار زمین بدهید و از افرادی که زمین گرفته اند ولی کاری انجام نمی دهند زمین را پس بگیرید و با انجام وظایف اداری خود وقت ما را نگیرید.

شجاعی همچنین خطاب به مدیران عامل بانک های استان گفت: مدیرعامل بانکی که مصوبه سفر را انجام ندهد به جلسات استانداری راه داده نمی شوند و آنها به هیات خبرگان بانکی معرفی خواهند شد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی آبان ماه امسال در نشستی اعلام کرده بود که تاکنون ۸۰ درصد از تعهدات سفر ریاست جمهوری در خصوص تامین اعتبارات عمرانی این استان محقق شده است.

حسن پارسی پور اظهار داشته بود که بر اساس گزارش های رسیده، تاکنون ۲ هزار و ۷۳۸ میلیارد ریال از تعهدات سفر سال های ۹۴ و ۹۸ رییس جمهوری به استان تخصیص یافته است.

۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال از این اعتبارات مربوط به تعهدات سفر امسال رئیس جمهوری و مابقی از تعهدات سفر سال ۹۴ وی به استان است.

دیدگاهتان را بنویسید