147544

سعادتمند: نمی‌دانم چرا دست از سر استقلال برنمی‌دارند؟

احمد سعادتمند در خصوص از سرگیری تمرینات تیم‌ها اظهار داشت: از دو منظر به پروتکل می‌شود نگاه کرد. اول اینکه جان انسانها مهم است و باید به موارد مد نظر توجه کرد.

وی افزود: از طرفی همه ما دلمان برای فوتبال تنگ شده و همه می‌خواهند فوتبال را تماشا کنند. فکر می‌کنم با رعایت پروتکل‌ها و موارد بهداشتی می‌شود لیگ را ادامه داد. یک مقدار به بازیکنان فشار می‌آید چون هر ۴ روز یک بار بازی می‌کنند. در کل امیدوارم بتوانیم لیگ را به پایان برسانیم.

مدیرعامل استقلال در خصوص ارزیابی عملکردش بعد از دو ماه از ورود به استقلال عنوان کرد: خدا را شکر در این یک ماه و بیست روز اخیر که در استقلال بودم، با حمایت عزیزان و هواداران، توانستیم بخش اعظمی از مطالبات حتی باقی مانده از دی‌ماه را پرداخت کنیم.

وی خاطرنشان کرد: این را چند بار گفته‌ام که این کارها جزو وظایف باشگاه است و باید به قراردادهایش عمل کند. من در این سال‌ها به یاد ندارم شب عید به بازیکنان چیزی داده نشده باشد.۲۵۰ هزار دلار دیاباته طلب داشت و ما امروز که با هم حرف می‌زنیم این پول پرداخت شده است.

سعادتمند تاکید کرد: یک میلیارد و هفتصد میلیارد تومان تفاوت پول دیاباته از بهمن ماه با الان است چون قیمت ارز عوض شده است. دیاباته یک بازیکن بسیار خوب است. ۴ میلیارد و هفتصد میلیون مطالبات این بازیکن بود و این پول اگر زودتر پرداخت می‌شد، با ۳ میلیارد تومان مسئله حل می‌شد. جدا از اینکه دیاباته بازیکن بسیار خوبی است و از بازیکنان اصلی ما به شمار می‌رود ولی با این پول می‌شد ۳ هزار و صد نفر بازیکن جوان و مستعد را با کلیه امکانات در استان‌های مختلف می‌شود پرورش داد.

مدیرعامل باشگاه استقلال که با شبکه خبر صحبت می‌کرد ادامه داد: ما با این رقم‌ها می‌توانیم دیاباته‌های زیادی را پرورش دهیم و آنها را ترانسفر کنیم. این موضوع کشف استعدادها، در همه نقاط کشور در برنامه ما است و ان‌شاءالله این کار را می‌کنیم.

وی در خصوص نشستی که با پیشکسوتان برگزار کرد گفت: این باشگاه متعلق به پیشکسوتان است. این عزیزان به ما نقطه نظرات خود را گفتند و جلسات دوستانه و صمیمانه‌ای با هم داشتیم.

سعادتمند در خصوص شایعه تشکیل کمیه فنی یادآور شد: در جلسه با پیشکسوتان در این باره صحبتی نداشتیم.ما به دنبال برگزاری یک مراسم با حضور پیشکسوتان، بازیکنان تیم بزرگسالان و پایه به همراه خانواده‌هایشان هستیم. صحبت‌ها و جلسات ما با پیشکسوتان همیشه ادامه دارد.

مدیرعامل استقلال در خصوص حقوق معوقه دستیار مجیدی تاکید کرد: قرارداد این مربی تمام شده و آقای مجیدی هم به ما گفتند که دیگر نیازی به او ندارند، البته او هنوز دستمزدش را نگرفته است. شما حساب کنید که بویان از سه سال پیش استقلال، ۳۲۰ هزار دلار با قیمت دلار در آن زمان، هنوز از ما طلبکار است. مشکلات زیاد است و باید هواداران بدانند که چقدر مشکلات داریم.

وی در پاسخ به این سوال که چرا تا امروز انتخاب معاونین وی انجام نشده تاکید کرد: ما تا امروز درگیر پرداخت‌ها بوده‌ایم. همه تلاش خود را کردیم تا مشکلات مالی را حل کنیم. مشکل دیاباته مشکل بزرگی بود که حل شد. خاطرتان هست برای طلب ۱۶۰ هزار دلاری استراماچونی یک مملکت بسیج شده بود و با درایت وزیر ورزش و کمک رییس بانک مرکزی این پول انتقال پیدا کرد. حالا ما ۲۵۰ هزار دلار دیابته را سعی کردیم به شکلی بدهیم که مشکلی ایجاد نشود.

وی تصریح کرد: یک بخشی از حقوق بازیکنان، طلب تیم امید و مطالبات پیشکسوتان را دادیم. دو زمین اختصاصی گرفتیم. ما مشکلات را دسته بندی کردیم، از هفته بعد سازماندهی را آغاز می‌کنیم. این را هم بگویم هیچکس در عزل و نصب‌ها دخالتی ندارد و من اختیار کامل در خصوص انتصابات در باشگاه دارم.

سعادتمند در خصوص اینکه در صفحه شخصی خود عنوان کرده بود که عده‌ای در حال بر هم زدن نظم استقلال هستند عنوان کرد: این ارتباطی به عزل و نصب در باشگاه ندارد. قطعا کسانی که منافع آنها به خطر افتاده دوست ندارند استقلال موفق شود. شما فکر کنید ما نمی‌توانستیم پول دیاباته و بازیکنان را پرداخت کنیم، در آنصورت چه اتفاقی رخ می‌داد؟

وی ادامه داد: ما یکسری مشکلات ارزی داریم و یک سری هم مشکل داخلی و اینگونه مسائل. نمی‌دانم چرا برخی‌ها دست از سر باشگاه استقلال بر نمی‌دارند؟ باشگاه استقلال باشگاهی بزرگ است، قیمت برند باشگاه استقلال بیش از هزار میلیارد تومان است. این باشگاه باید سالی ۲۰ درصد از این برند درآمدزایی کند.

سعادتمند تاکید کرد: این یعنی سالی ۲۰۰ میلیارد در آمد برای استقلال اما چگونه می شود که باشگاه سالیان سال بدهکار است و هیچ درآمدی ندارد. اگر ما با عزیزی قرارداد می‌بندیم ولی خیری برای باشگاه ندارد حتما یک جای کار اشکال دارد و بک عده نمی‌خواهند باشگاه موفق شود. بنابراین من در صفحه شخصی خودم به این نفرات اشاره کردم. به هر حال ما یک تبم حرفه‌ای داریم و بهتر است این نفرات به ما کمک کنند و در کنار ما باشند.

سعادتمند با اشاره به پرداخت طلب میلیچ و دیاباته تصریح کرد: کل مطالبات دیاباته و میلیچ پرداخت شد. میلیچ بامداد چهارشنبه راهی تهران می‌شود. با پیگیری‌های صورت گرفته، منزل، ویزا، و مسائلی از این دست آماده هستند، مگر اینکه اتفاق خاصی در این میان رخ دهد وگرنه مشکلی وجود ندارد. من امروز از امور بین الملل‌مان خواستم که به این دو بازیکن اعلام کنند تا در اولین فرصت به تمرینات اضافه شوند.

مدیرعامل باشگاه استقلال در خصوص زمین اختصاصی این تیم تاکید کرد: ما الان به دنبال احداث دو کمپ در مازندران و همدان هستیم. کمپ مازندران هم سطح با دریا و کمپ همدان در ارتفاع است. البته این برنامه بلند مدت ما است و جلساتی در این رابطه داشته‌ایم. اما در خصوص کمپ حجازی در برنامه‌ای جداگانه مفصل صحبت می‌کنیم. در همین حد بگویم که به دنبال بازسازی کمپ با کمک هواداران هستیم و از دولت هم کمکی نمی‌خواهیم چون آنقدر هوادار عاشق داریم که نیازی به کمک دولت نداشته‌ باشیم. با توجه به نگاه ویژه دولت به خصوصی‌سازی، ما به دنبال اخذ سند کمپ حجازی و مرغوبکار هستیم.

وی در خصوص پیش بینی‌اش از جایگاه استقلال گفت: ما جز قهرمانی چیزی برای استقلال نمی‌بینیم. نگاه ما قهرمانی است. اگرچه ۱۰ امتیاز با یک بازی عقب افتاده با صدر فاصله داریم ولی ما تیمی منسجم و با انگیزه هستیم. باشگاه با نفس گرم هواداران برای امسال و سال بعد تلاش می‌کند.

سعادتمند در خصوص اینکه آیا دیاباته و میلیچ بر می‌گردند؟ یادآور شد: ما وظایف‌مان اعم از پول، ویزا، پرواز و منزل را انجام داده‌ایم. در زمان مقرر کار خود را کردیم و هر کاری کردیم با آن‌ها و وکیلشان هماهنگ کردیم، هیچ بهانه‌ای از طرف آن‌ها نباید وجود داشته باشد.

مدیرعامل استقلال در خصوق شکایت استراماچونی عنوان کرد: ما ۳۲۰ هزار دلار به بویان، ۱۰۰ هزار دلار به پادووانی، ۵۵۰ هزار دلار به شفر، ۲۳۰ هزار دلار به جپاروف و منشا و سه وکیل، ۱۵۰ هزار دلار به پاختاکور و یک میلیون و هشتصد هزار یورو به استراماچونی با توجه به شکایتش بدهکاریم. این‌ها رقم کمی برای باشگاهی که به نقطه صفر نرسیده نیست. هوادار باید وضعیت را بداند. ما حتی از حق پخش هم محرومیم.

سعادتمند تاکید کرد: دو نکته را باید بگویم. اول آغاز به کار فروشگاه‌های زنجیره‌ای استقلال از ماه بعد است و دوم اینکه دو عزیز در ایران و یک عزیز در خارج از کشور ادعا کردند به ما کمک کردند که این اظهارات صحت ندارد و از کسانی که به ما کمک کردند هم متشکرم.

دیدگاهتان را بنویسید