147522

واگذاری شرکت فرابورسی به ایمیدرو قطعی شد / ۹ تصمیم مهم و مثبت

دنیای معدن - واگذاری شرکت فرابورسی هپکو به ایمیدرو قطعی و ۹ تصمیم مهم از جمله دو وام ۱۰۰ میلیارد تومانی و ۱۰۰ میلیون دلاری گرفته شد.

به گزارش دنیای معدن، در جلسه بررسی واگذاری شرکت فرابورسی هپکو به ایمیدرو و با حضور حسین مدرس خیابانی سرپرست وزارت صنعت ، 9 تصمیم به شرح زیر گرفته شد:

1-مقرر شد کمیته انتقال با حضور نمایندگان دستگاه های مرتبط، به صورت مرتب و هفتگی، تشکیل جلسه داده و مباحث بانکی، بیمه ای و حسابرسی مرتبط با این واگذاری را مورد بررسی و پایش قرار دهد.

2- نظر به الزام هر گونه واگذاری به تحویل قطعی صورت های مالی حسابرسی شده، مقرر شد تا زمان اتمام مراحل حسابرسی، انتقال به صورت موقت به ایمیدرو صورت گیرد.

3- اختیارات لازم به ایمیدرو داده شود تا این سازمان بتواند از ابزارهای در اختیار ، هپکو را مدیریت کرده و بخش معدن را از خدمات این شرکت پیشتیبان، برخوردار کند .

4-مسئول پروژه راه اندازی مجدد و رونق تولید هپکو انتخاب شد.

5 - تمامی ثبت سفارش ها و فروش محصولات وارداتی در محدوده تولیدات هپکو ، ممنوع و درخواست توقف اجرای مصوبه هیات دولت برای واردات ماشین آلات دست دوم به منظور طی مراحل قانونی مورد پیگیری قرار گیرد.

6-به منظور تامین نقدینگی مورد نیاز هپکو تا پیگیری های لازم جهت تخصیص 100 میلیارد تومان از طریق سیستم بانکی و 100 میلیون دلار منابع ارزی از طریق ایمیدرو برای تامین نیاز ارزی واردات قطعات و ماشین آلات مورد نیاز این شرکت صورت گیرد.

7- تمامی واحدهای تحت پوشش ایمیدرو، عملیات خدماتی و تعمیراتی را از طریق هپکو انجام دهند.

8- درخواست خروج هپکو از شمول واگذاری ها به هیات دولت ارایه شود .

9- مجوزهای لازم جهت ترک تشریفات مناقصه برای فروش خدمات هپکو از مراجع ذیربط اخذ شود .

وزارت صنعت در هماهنگی کامل با دولت و سازمان خصوصی سازی، تمام تلاش را برای واگذاری موفق هپکو به ایمیدرو به کار خواهد بست تا بتوان شاهد رونق این واحد تولیدی و رفع مشکلات کارگری مرتبط با آن بود .

دیدگاهتان را بنویسید