147354

چینی ها واحد فرآوری سنگ آهن در کرمانشاه می سازند

دنیای معدن - مدیر مرکز خدمات سرمایه گذاری استان کرمانشاه گفت: سرمایه گذاران چینی برای احداث واحد فرآوری سنگ آهن در شهرک صنعتی مرصاد اعلام آمادگی کرده اند.

به گزارش دنیای معدن، فرید خلیلی از اعلام آمادگی سرمایه گذاران چینی برای احداث واحد فرآوری سنگ آهن در استان خبر داد و افزود: در حال پیگیری و برگزاری جلسات برای نهایی کردن این موضوع هستیم. چینی ها نیز با جدیت پای کار هستند و البته تخصص کار در حوزه معادن را در استان های دیگر ایران هم دارند.

مدیر مرکز خدمات سرمایه گذاری استان کرمانشاه با بیان اینکه این واحد در زمینه فرآوری سنگ آهن و تولید گندله برای تکمیل صنایع فولاد فعالیت خواهد داشت، خاطرنشان کرد: ابتدا قرار بود فعالیت های خردایش سنگ آهن صورت بگیرد که به دلیل محدودیت های محیط زیستی، فرآوری سنگ آهن جایگزین آن خواهد شد.

وی ادامه داد: این واحد در شهرک صنعتی مرصاد اسلام آبادغرب احداث خواهد شد و سرمایه گذاری آن 10 میلیون یورو (معادل 170 میلیارد تومان) است که در فازهای بعدی تا 50 میلیون یوور هم قابل افزایش است.

خلیلی با بیان اینکه تجهیزات مورد نیاز برای راه اندازی این واحد خریداری شده و برای نصب و راه اندازی سه ماه زمان نیاز دارد، یادآور شد: با بهره برداری از این واحد 100 نفر به صورت مستقیم مشغول به کار خواهند شد.

مدیر مرکز خدمات سرمایه گذاری استان کرمانشاه زمینی که در مرحله اول برای این واحد در نظر گرفته شده را چهار هکتار اعلام کرد که در فازهای بعدی تا هشت هکتار افزایش می یابد و عنوان کرد: خوشبختانه مشکل خاصی برای تامین برق و آب این واحد وجود ندارد.

وی با بیان اینکه در شرایط کنونی و با توجه به تحریم ها روند جذب سرمایه گذار خارجی بسیار دشوار شده، تاکید کرد: برای ترغیب سرمایه گذاران خارجی نیازمند در نظر گرفتن مشوق ها و تسهیل گری از سوی دستگاه های مربوطه هستیم.

خلیلی همکاری سایر دستگاه ها را در این زمینه ضروری دانست و خاطرنشان کرد: برخی از دستگاه ها اصرار بر اجرای دقیق قانون دارند و این در حالی است که می توان در برخی موارد تسهیل گری هایی هم انجام داد.

مدیر مرکز خدمات سرمایه گذاری استان کرمانشاه معتقد است، جذب سرمایه گذاران خارجی خصوصا در مناطق مرزی نه تنها به ایجاد اشتغال کمک می کند، بلکه در تامین امنیت این مناطق نیز اثرگذار خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید