147297

تولید کنسانتره در مجتمع مس سرچشمه؛ فراتر از برنامه

دنیای معدن - معاون عملیات امور تغلیظ مجتمع مس سرچشمه گفت: با وجود خطر شیوع بیماری کرونا که حضور حداقلی کارکنان را در پی داشت و با وجود اینکه با کمبود ۳۰درصدی نیروی انسانی در امور تغلیظ مواجهیم اما با مسئولیت پذیری کارکنان سختکوش امور تغلیظ مجتمع سرچشمه و کار جهادی، تولید کنسانتره در کارخانه تغلیظ مجتمع مس سرچشمه به میزان ۶درصد فراتر از برنامه افزایش یافت.

"علی قاسم پور" در تشریح این خبر افزود: با توجه به نام گذاری سال ۱۳۹۹ از سوی رهبر معظم انقلاب با عنوان «جهش تولید»، پرسنل امور تغلیظ در جهت تحقق شعار امسال تمام همت خود را برای تولید به کار بستند و با مدنظر قرار دادن نقشه راه سال که در رأس آن کرامت انسانی، تفکر و برنامه ریزی برای رسیدن به اهداف بود، کار را آغاز کرده و در سایه الطاف الهی و پشتوانه مدیریت امور تغلیظ، استوارتر از همیشه در مسیر رونق صنعت مس گام برداشته اند.

معاون عملیات امور تغلیظ مجتمع مس سرچشمه تصریح کرد: با همت، تلاش، همدلی و مسئولیت پذیری کارکنان سختکوش امور تغلیظ مجتمع سرچشمه در دوماهه اول سال جاری، علاوه بر تحقق برنامه، در تولید کنسانتره حدود ۶درصد فراتر از برنامه پیش بینی شده تولید داشته ایم.

قاسم پور ادامه داد: برنامه پیش بینی فرآوری سنگ معدن ورودی امور تغلیظ تا پایان ۲۲ اردیبهشت ماه، ۴ میلیون و ۵۰۴هزار و ۱۰۸ تن سنگ معدن بوده که ۴ میلیون و ۵۷۰هزار و ۳۴ تن سنگ معدن مورد فرآوری قرار گرفته و ۶۶۰۰۰ تن (معادل ۲درصد) فراتر از برنامه پیش بینی تولید بوده است.

معاون عملیات امور تغلیظ مجتمع مس سرچشمه همچنین گفت: برنامه پیش بینی تولید کنسانتره امور تغلیظ تا پایان ۲۲ اردیبهشت ماه، ۱۰۳هزار و ۸۰ تن کنسانتره بوده که ۱۰۹هزار و ۲۰۱ تن کنسانتره تولید شده و ۶۱۲۰ تن (معادل ۶درصد) فراتر از برنامه پیش بینی تولید بوده است و ۲۴۰۰ تن کنسانتره (معادل ۲.۵درصد) نیز نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش تولید داشته ایم.

قاسم پور با بیان این که برنامه پیش بینی تولید مس محتوی امور تغلیظ تا پایان ۲۲ اردیبهشت ماه، ۲۴هزار و ۲۲۳ تن مس محتوی بوده، افزود: تاکنون ۲۴هزار و ۷۰۸ تن تولید انجام شده که ۴۸۴ تن (معادل ۲درصد) فراتر از برنامه پیش بینی تولید بوده است.

وی با اشاره به این که تحقق این تولیدات در گرو آماده به کاری تجهیزات اصلی شامل سنگ شکن ها، آسیاها و تجهیزات آبگیری کنسانتره و باطله است، درخصوص هدف سال ۱۳۹۹ امور تغلیظ در زمینه آماده به کاری تجهیزات گفت: هدف ما در این رابطه ۹۰درصد آماده به کاری تجهیزات اصلی است که از ابتدای سال ۹۹ تا ۲۲ اردیبهشت ماه متوسط آماده به کاری تجهیزات اصلی ۹۶درصد بوده است.

قاسم پور تصریح کرد: دست یابی به این مهم در گرو پایش مستمر نیروی انسانی و تجهیزات است و همین امر باعث پایداری و جهش تولید امور تغلیظ در این دوماهه بوده است.

وی در پایان گفت: جا دارد از کارکنان تلاشگر امور تغلیظ بابت تلاش جهادی و تحقق تولید فراتر از برنامه در دوماهه اول سال ۱۳۹۹ تشکر کنم؛ همچنین از حضور موثر واحدهای پشتیبانی مجتمع در دست یابی به جهش تولیدات کارخانجات امور تغلیظ و نیز از همکاری نزدیک امور معدن و امور نظارت بر پیمانکاران در راستای دست یابی به تولیدات فراتر از برنامه قدردانی می کنم.

دیدگاهتان را بنویسید