146705

اجرای طرح های دانش بنیان مانع از خام فروشی زغال سنگ می شود

دنیای معدن - استاندار گلستان گفت: روش های فناورانه و طرح های دانش بنیان مانع از خام فروشی زغال سنگ می شود.

به گزارش دنیای معدن، هادی حق شناس بعدازظهر سه شنبه در جلسه شورای معادن استان، اظهارکرد: یکی از مزیت های استان معادن ان هستند و حفظ ارزش افزوده آنها برای ما حائز اهمیت است و باید تلاش کنیم تا مواد معدنی که از این معادن استخراج می شوند در استان فرآوری شود.

وی افزود: قریب به هزار و ۲۰۰ کارگر در معادن زغالسنگ استان در حال فعالیت هستند و باید در اکتشافات و فعالیت ها به حقوق آنها توجه ویژه ای شود.

حق شناس گفت: سازمان نظام مهندسی معادن باید با همکاری اداره کل صمت، خانه معدن و پارک علم و فناوری طرح های دانش بنیان در حوزه معادن را ارائه کرده و ما در زمینه اعطای تسهیلات و صدور مجوز برای آنها حمایت های لازم را انجام می دهیم.

استاندار گلستان اضافه کرد: گلستان تنها استان کشور در زمینه معادن ید است و اداره کل صنعت معدن تجارت باید طرح جامعی برای این ماده معدنی تهیه کرده و با همکاری اداره کل حفاظت محیط زیست استان امکان اکتشافات تازه را فراهم آورد.

حق شناس گفت: در حال حاضر ۶۸ سنگ شکن در استان در حال فعالیت هستند و شرکت آب منطقه ای و اداره کل صمت باید مجوزهای های لازم را برای استفاده این سنگ شکن ها در صورت صلاحیت صادر کنند و ماده معدنی آنها را تامین کرده و البته زمان صدور این مجوزها را به مدت نهایتاً یک ماه کاهش دهند.

وی بیان کرد: حدود هفت میلیون تن ذخیره معادن زغال سنگ استان است و باید با روش های فناورانه و دانش بنیان، مانع خام فروشی آن شویم و محصول فرآوری شده را از استان خارج کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید